Abstinensbesvär någon???

Forum / Övrigt / Allmänt / Abstinensbesvär någon???

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 12, 2011 kl. 08:07 #23522

      Så, sitter här och dricker morgonkaffet, solen skiner och det är torrt på vägarna – torrt, men kallt… och jag kan inte hjälpa att känna ett visst sug, ett sug efter turbo-kick i ryggen, lukten av skinnklädsel, känslan av att skjuta fram på motorvägen som, som, ja som i ett jetplan… Jag saknar min Turbo-SAAB!!! Så, när vågar man plocka ut henne ur vinterdvalan egentligen… Någon annan med samma bekymmer?

        februari 12, 2011 kl. 08:13 #168779

        Låg faktiskt och tänkte lite på samma sak i morse. Vilken bil skulle man kunna ställa på och köra med!?

        Fast man är nog inte lika entusiastisk när man kommer ut i kylan och in i garaget och ser hur mycket som skulle behöva göras innan en påställning av någon kärra!!

        Däremot så ska jag åka och titta på en SAAB 9000 turbo 91:a idag…

          februari 12, 2011 kl. 08:16 #168780

          Har akkurat det samme abstinens problemet med 93 an – her i Oslo begynte det å bli varmt for 10 dager siden, det smeltet masse snø og veiene begynte å se fine ut. Jeg begynte å tro at våren var her allerede!! :wiiiiiieeeehhhhaaww:

          …. Men nei, nåe er det kommet 30-40cm med snø og det er minus 15 grader :doooooohh: …..

          Må nok vente til April…..

          H

            februari 12, 2011 kl. 08:22 #168781
            Aero16v wrote:
            Låg faktiskt och tänkte lite på samma sak i morse. Vilken bil skulle man kunna ställa på och köra med!?

            Fast man är nog inte lika entusiastisk när man kommer ut i kylan och in i garaget och ser hur mycket som skulle behöva göras innan en påställning av någon kärra!!

            Däremot så ska jag åka och titta på en SAAB 9000 turbo 91:a idag…

            Lyckans ost, bilder på den om det blir affär tack 🙂 >Hmm, en turbo som vinterbil vore inte fel, så kanske man kunde hålla sig lite till, men vi har bara en ”sketen” 2,3-16v… Däremot är Talladegan helt redo för sommaren redan, förutom en endaste liten detalj, måste fixa till två sömmar på förarstolen…

            Henning wrote:
            Har akkurat det samme abstinens problemet med 93 an – her i Oslo begynte det å bli varmt for 10 dager siden, det smeltet masse snø og veiene begynte å se fine ut. Jeg begynte å tro at våren var her allerede!! :wiiiiiieeeehhhhaaww:

            …. Men nei, nåe er det kommet 30-40cm med snø og det er minus 15 grader :doooooohh: …..

            Må nok vente til April…..

            H

            Fy för, mer snö är inte roligt. Här i Helsingborg fick vi lite slask igår, men bara så att där ligger lite vitt ”damm” på gräset på sina ställen, i huvudsak barbark ännu. Men, du har väl rätt, man får hålla sig till april innan det blir köra av på riktigt…

              februari 12, 2011 kl. 10:53 #168789

              Ja abstinensen finns där absolut.
              Jag vill ta ut min pippigula fågel men den står mer nermonterad än en halvfärdig bil på transportbandet 🙁
              Tur att vi har haft v4 isbilen som har gett lite tillfredställning.
              Men jag har ju ivarjefall en turbo bil att köra med så länge.

                februari 12, 2011 kl. 11:12 #168791

                var ute en kort kort sväng med min aero förra lördagen på vägen utanför mitt hus å sicket sug det blev efter sommar å träffar helt plötsligt………..men säg den lycka som varar snart tog vägen slut å det var dags att köra in i garaget å på med saab täcket till april..
                mvh

                  februari 12, 2011 kl. 11:23 #168793

                  Ja man vill bara att det ska bli vår nu..
                  Kanske man skulle åka o ta en titt under skynket o starta upp henne… 🙂

                  Mvh

                    februari 12, 2011 kl. 11:55 #168798

                    Min nyköpta 95:a står tyvärr lite olyckligt inparkerad så den kommer inte heller ut. Men strålande solsken och en rejäl vårkänning (i Skåne) gör ju att man vill ut. 🙂

                      februari 12, 2011 kl. 12:11 #168800

                      Jag kan bara rekommendera trådskaparen, och alla ni andra, att köra en T16 (900 el 9000) som vinterbil! Det lättar på suget en del! Senast idag lät jag fullt ladd slita loss några fler dubbar, på väg till Garaget när jag och Karl meckade T16 Sedan LUX. 🙂 Dessutom så innebär det att man inte frestas ta ut pärlorna innan det är sopat och torrt, något som är en risk annars!

                        februari 12, 2011 kl. 14:20 #168816

                        Till sommaren är det två år sedan jag körde tvåtaktare senast, gissa om abstinerns är på topp :sick:

                        förhoppningsvis med guds vilja så ska jag iallfall starta upp tvåtaktarn till nästa fredag

                          februari 12, 2011 kl. 14:46 #168819

                          Abstinens? Jag går i ett bakrus efter iskörningen för några veckor sedan… 🙂

                            februari 12, 2011 kl. 15:34 #168826

                            Idag sken solen så pass att jag baxade undan bilen som stod i vägen.
                            Och 95:an fick komma ut på en liten tur. Härligt.

                              februari 12, 2011 kl. 17:29 #168844

                              Min abstinens är hysterisk. Dessutom har jag en egen oskriven regel att inte köra med hobbybilarna före 1:a april. Det är ju hur länge som helst dit. (Känns det som iaf). Men det finns som tur var fortfarande lite att fixa på min custom-95:a.

                              Martin

                                februari 12, 2011 kl. 17:35 #168846
                                staberg wrote:
                                Min abstinens är hysterisk. Dessutom har jag en egen oskriven regel att inte köra med hobbybilarna före 1:a april. Det är ju hur länge som helst dit. (Känns det som iaf). Men det finns som tur var fortfarande lite att fixa på min custom-95:a.

                                Martin

                                ..47 dagar, and counting…

                                  februari 12, 2011 kl. 18:35 #168849

                                  Idag har jag åkt 99a hela dagen med Tomas Ramsell och hans familj i ”Kalldrage” vinter-rally runt Umeå. Har sett och hört både tvåtakt och fyrtakt i Saabväg idag och det gjorde inte abstinensen direkt mindre! 🙂

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.