Abstinensbesvär någon???
- Detta ämne har 28 svar, 23 deltagare, och uppdaterades senast 2011-02-15 21:41 av
L-M Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
hmm, ok, jag känner suget riktigt illa idag – solen skiner, -2 grader, torrt på vägen, friktionsdäcken ligger redan på sedan resan till lack-rekond… HJÄLP 🙂 Ingen som har en SAAB-Turbo att låna mig i några dagar?!? AAhhhhrrrggghhhh…. står inte ut (som Oskar Linnros sjunger)
Per-Erik wrote:Så, sitter här och dricker morgonkaffet, solen skiner och det är torrt på vägarna – torrt, men kallt… och jag kan inte hjälpa att känna ett visst sug, ett sug efter turbo-kick i ryggen, lukten av skinnklädsel, känslan av att skjuta fram på motorvägen som, som, ja som i ett jetplan… Jag saknar min Turbo-SAAB!!! Så, när vågar man plocka ut henne ur vinterdvalan egentligen… Någon annan med samma bekymmer?Ähm , Jag ingår nog i den kategorin JAPP
februari 13, 2011 kl. 09:26 #168894staberg wrote:Min abstinens är hysterisk. Dessutom har jag en egen oskriven regel att inte köra med hobbybilarna före 1:a april. Det är ju hur länge som helst dit. (Känns det som iaf). Men det finns som tur var fortfarande lite att fixa på min custom-95:a.Martin
En annan har 1 maj som gräns fast ganska ofta så är det ju mycket snö kvar men vissa vägar kan vara snöfria :whistle:
När suget blir för stort hos mig så sätter jag mig i lille bilen (V4an) och
drar en repa på några km. Så himla kul att vänster bromsa i skogen.Sen är man lättad en till två dagar sen är det bara att göra om det eller ta
sig en promenad ut till garaget.
Som ni förstår så är lille bilen på ställd hela året för att lindra mina
behov när det behövs.Men att ratta en 900 turbo i kylan smäller högre.
Det är alldeles underbart. Får nog leta rätt på en sådan bil.Ne, nu suger det i kroppen så lika bra att ta sig en tur.
F.
februari 14, 2011 kl. 20:40 #168996Som du skriver, fint väder hela gårdagen, det blev 6 mil med 99 turbon. Halva totala sträckan den gick under 2010 :blush:
Som vanligt gick den som en dröm!
februari 15, 2011 kl. 19:09 #169027Jag tog också en tur på torra och osaltade skånska småvägar, kändes nästan som vår.
<img src="http://www.geting.se/viewimage/image/288077-99turbon.jpg [/img]
MVH
Min V4 står tryggt inne i garaget och väntar… och väntar… och väntar… Främst på att packisen i backen upp till huset ska försvinna. I en månads tid har jag fått parkera 9-3an nedanför backen och jag har tappat räkningen på hur många gånger jag vurpat på väg upp eller ner till fots.
V4an aka ”Lilla Sprak” har en svetsare som står och väntar i ett annant garage en bit utanför stan, men jag vågar inte försöka köra dit, för då kommer jag att kana rakt ner i fårhagen utan någon som helst kontroll, och det vore ju synd.
Men det är inte lite frustrerande att isen aldrig förvinner, trots flera dagar, veckor, av plusgrader. Jag vill ju motionera honom lite…
Nej, nu får det bli vår!
/Tom
februari 15, 2011 kl. 20:17 #169035Bengt: Rena trolleriet!
Du får berätta hur man gör nästa gång vi ses.
MVH
>> Mattias
Det är ganska enkelt – när du laddar upp en bild så får du tre länkar. Kopiera den som sista av de tre, den som det står ”BBCode, för forum:” ovanför. Markera, kopiera länken (tex med högerklick, kopiera) och klistra sedan in i ditt inlägg (tex högerklick, klistra in) så fixar det sig!februari 15, 2011 kl. 21:41 #169050Med slalomskidorna på taket (för skojs skull) blev det en liten runda i dag med EMS:en.Bilen känner det lite konstigt att stå inomhus i vinter när den har gått som bruksbil året runt i 28år…
Kan inte låta bli att lägga upp denna bild på en Klassiker i vinter miljö.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.



