Abstinensbesvär någon???

Forum / Övrigt / Allmänt / Abstinensbesvär någon???

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 12, 2011 kl. 18:36 #168850

      Håller nog med om att iskörning stillar abstinensen
      hyfsat.
      Är precis inkommen från garaget efter lite avgas mek
      och byte av startmotor på isbilen.

      Mvh Johan

        februari 13, 2011 kl. 08:39 #168889

        hmm, ok, jag känner suget riktigt illa idag – solen skiner, -2 grader, torrt på vägen, friktionsdäcken ligger redan på sedan resan till lack-rekond… HJÄLP 🙂 Ingen som har en SAAB-Turbo att låna mig i några dagar?!? AAhhhhrrrggghhhh…. står inte ut (som Oskar Linnros sjunger)

          februari 13, 2011 kl. 09:15 #168892
          Per-Erik wrote:
          Så, sitter här och dricker morgonkaffet, solen skiner och det är torrt på vägarna – torrt, men kallt… och jag kan inte hjälpa att känna ett visst sug, ett sug efter turbo-kick i ryggen, lukten av skinnklädsel, känslan av att skjuta fram på motorvägen som, som, ja som i ett jetplan… Jag saknar min Turbo-SAAB!!! Så, när vågar man plocka ut henne ur vinterdvalan egentligen… Någon annan med samma bekymmer?

          Ähm , Jag ingår nog i den kategorin JAPP

            februari 13, 2011 kl. 09:26 #168894
            staberg wrote:
            Min abstinens är hysterisk. Dessutom har jag en egen oskriven regel att inte köra med hobbybilarna före 1:a april. Det är ju hur länge som helst dit. (Känns det som iaf). Men det finns som tur var fortfarande lite att fixa på min custom-95:a.

            Martin

            En annan har 1 maj som gräns fast ganska ofta så är det ju mycket snö kvar men vissa vägar kan vara snöfria :whistle:

              februari 13, 2011 kl. 11:41 #168901

              jag föll föga, körde ett varv, eller två, runt kvarteret, bara så att bilen fick bli varm… sen in i garaget igen… ledsen om detta upprör, men jag var bara tvungen :p

                februari 13, 2011 kl. 12:03 #168904

                Det mest upprörande är att det bara blev två varv runt kvarteret. Måste väl finnas någon byaväg du kan sträcka ut den på.

                  februari 13, 2011 kl. 12:55 #168913

                  När suget blir för stort hos mig så sätter jag mig i lille bilen (V4an) och
                  drar en repa på några km. Så himla kul att vänster bromsa i skogen.

                  Sen är man lättad en till två dagar sen är det bara att göra om det eller ta
                  sig en promenad ut till garaget.
                  Som ni förstår så är lille bilen på ställd hela året för att lindra mina
                  behov när det behövs.

                  Men att ratta en 900 turbo i kylan smäller högre.
                  Det är alldeles underbart. Får nog leta rätt på en sådan bil.

                  Ne, nu suger det i kroppen så lika bra att ta sig en tur.

                  F.

                    februari 14, 2011 kl. 20:40 #168996

                    Som du skriver, fint väder hela gårdagen, det blev 6 mil med 99 turbon. Halva totala sträckan den gick under 2010 :blush:

                    Som vanligt gick den som en dröm!

                      februari 15, 2011 kl. 19:09 #169027

                      Jag tog också en tur på torra och osaltade skånska småvägar, kändes nästan som vår.

                      <img src="http://www.geting.se/viewimage/image/288077-99turbon.jpg [/img]

                      MVH

                        februari 15, 2011 kl. 19:40 #169031

                        Bättre så Mattias? 🙂

                        /B

                        bengt@akesson-motorsport.se

                          februari 15, 2011 kl. 19:55 #169033

                          Min V4 står tryggt inne i garaget och väntar… och väntar… och väntar… Främst på att packisen i backen upp till huset ska försvinna. I en månads tid har jag fått parkera 9-3an nedanför backen och jag har tappat räkningen på hur många gånger jag vurpat på väg upp eller ner till fots.

                          V4an aka ”Lilla Sprak” har en svetsare som står och väntar i ett annant garage en bit utanför stan, men jag vågar inte försöka köra dit, för då kommer jag att kana rakt ner i fårhagen utan någon som helst kontroll, och det vore ju synd.

                          Men det är inte lite frustrerande att isen aldrig förvinner, trots flera dagar, veckor, av plusgrader. Jag vill ju motionera honom lite…

                          Nej, nu får det bli vår!

                          /Tom

                            februari 15, 2011 kl. 20:17 #169035

                            Bengt: Rena trolleriet!

                            Du får berätta hur man gör nästa gång vi ses.

                            MVH

                              februari 15, 2011 kl. 21:23 #169047

                              >> Mattias
                              Det är ganska enkelt – när du laddar upp en bild så får du tre länkar. Kopiera den som sista av de tre, den som det står ”BBCode, för forum:” ovanför. Markera, kopiera länken (tex med högerklick, kopiera) och klistra sedan in i ditt inlägg (tex högerklick, klistra in) så fixar det sig!

                                februari 15, 2011 kl. 21:41 #169050

                                Med slalomskidorna på taket (för skojs skull) blev det en liten runda i dag med EMS:en.Bilen känner det lite konstigt att stå inomhus i vinter när den har gått som bruksbil året runt i 28år…

                                Kan inte låta bli att lägga upp denna bild på en Klassiker i vinter miljö.

                              Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.