Svårstartad t 8
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Svårstartad t 8
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
juli 16, 2022 kl. 10:44 #495723
Som rubriken lyder så är bilen en T 8 special -89 svårstartad när de2sn är i ett mellanläge mellan varm och kall.Har hört talas om ånglås.Inga problem att starta kall eller helt varm,men som sagt i mellanläge.Någon därute som vet en åtgärd som hjälper.Hlsn Janne
juli 18, 2022 kl. 16:19 #495799Hej,
Jag hade en sådan för många år sedan (som sedan blev stulen och slaktad). Det var en 88 men hade likande hyss för sig. Vad jag till sist fick byta var den s.k ”styrtrycksventilen” som agerar nåt slags mottryck till bränslemängdmätaren (så fick jag det förklarat i alla fall). Styrtrycksventilen har en bimetal för att reglera trycket beroende på temperatur.. På den tiden gick det att köpa delar på Saab och det funkar idag vet jag inte.
juli 20, 2022 kl. 19:44 #495833Tack för infot ,ska införskaffa en ventil från svenska saabklubben.Hlsn Janne
juli 25, 2022 kl. 14:05 #495884Vad ska du ha för styrtrycksventilen.Och sen hade du en tankgivare.Skicka prisuppgift.Hlsn Janne
augusti 8, 2022 kl. 07:26 #496123Eftee byte av ventilen har jag testat bilen vid ett antal olika tillfällen nu och den fungerar nu helt ok.Problemet förmodligen löst.
Har liknande problem.
Startar kall och efter långkörning men efter en kortare körning i Oslo igår med varmt väder och mycket backar så startade den inte.
Har dock en T16
Hur var det med din startmotor Jan? Gick den?
Min startmotor reagerade inte alls. Efter 15 min med öppen huv så startade den.
Någon som vet om det kan vara samma problem?
augusti 16, 2022 kl. 08:54 #496273Hej,
T16 har väl helt elektronisk insprutning och i så fall finns ingen styrtryckventil.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
