Elfel 9-3 ss 2008, varningsblinkers funkar ej, samt varningsblinkers går av sig
- Detta ämne är tomt.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / NG9-3 / Elfel 9-3 ss 2008, varningsblinkers funkar ej, samt varningsblinkers går av sig
Hej!
Bilen gäller Saab 9-3 v6 aero 2008.
Varningsblinkersknappen fungerar inte. Antingen när bilen låses upp går varningsblinker igång av sig självt och om dom inte går av då går dom av när en dörr öppnas. Detta gäller när bilen varit låst så länge så den går in i ”dvala”. Bilen varningsblinkar även av sig själv när den står låst ibland.
Koppla ur acc panelen och koppla ur siren förändrar ingenting.
Finns det någon duktig som kan 9-3 el här?
Mvh Albin
Hej. Det går inte att läsa ut några felkoder? Om inte så är det tyvärr bara att prova sig fram. Ett tips rent generellt är då att inte göra mer än en åtgärd åt gången. Om man byter flera komponenter samtidigt så vet man inte vilken åtgärd som löste problemet. Meddela gärna hur det går. Lycka till. Mvh Bengt
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem