Saab 99 ’73, bra inredning, brun, köpes.

Forum / Sälj/Köp / Delar, köpes och efterlyses / Saab 99 ’73, bra inredning, brun, köpes.

  • Författare
    Inlägg
    • juli 31, 2025 kl. 11:18 #522751

      Letar inredning i vettigt skick till bilen på bild.

      20250309_175843-1

        augusti 12, 2025 kl. 17:22 #522956

        Hej Krister!

        Idag var jag på Malsta Bildemontering (Norrtälje). De har en SAAB 99 72 mörkgrön med brun inredning.

        Stolarna är nog OK eftersom de har överdrag. På baksätet har dock solen gjort sitt i ovankant. Jag tog dörrsidorna behöver två intakta stommar

        eller hela mörkt olivgröna sidor till min Verona gröna som har kexig masonit. Byter om det skulle vara så.

         

        [Svara gärna på min fråga till Dig i tråden om 5-växlat på en 99 -74. Du skrev att drivaxlarna är för långa på -74 för 5-växlad låda.

        Jag har en -73 som mina plåtisar lagt i en 900 EMS -80 motor med 5 växlad låda utan att larma om något galet. TACK!]

         

        Mvh

        Adam

        Mvh Adam Zdunek
        SAAB 99L 1973 2D Veronagrön
        SAAB 900S 1991 3D Talladegaröd
        SAAB 99GLi 1981 2D Blåmetallic

          oktober 6, 2025 kl. 06:56 #523951

          Sits till baksäte i mycket bra skick finns hos mig.

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.