Mysteriet med växelledsknutarna..?

Forum / Övrigt / SSR / Mysteriet med växelledsknutarna..?

  • Författare
    Inlägg
    • december 4, 2012 kl. 18:58 #5556

      Vad är det med de olika växelledsknutarna egentligen och VARFÖR är det så?

      Enligt erfarna bilbyggare och rallyåkare så ger en inverterad växelledsknut tajtare växellägen. Jag har själv sett att det är skillnad på växelspakens läge, men kan inte se någon direkt skillnad mellan de olika knutarna. Tydligen ger de treväxlade knutarna tajtast läge(?).

      Kan någon berätta/bekräfta och förklara detta? Hubbe kanske har nån gammal rallyskröna?

        december 4, 2012 kl. 19:51 #50204

        Dicst:

        Bättre om Kälkan berätta, han har just gjort det.

        Hubbe

          december 4, 2012 kl. 21:57 #50208

          Ja Hubbe, jag kan inte förklara vet bara att det blir stor skillnad när man gör så.
          Det blir mycket tetare mellan växellägerna.

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.