Mysteriet med växelledsknutarna..?
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2012-12-04 21:57 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Vad är det med de olika växelledsknutarna egentligen och VARFÖR är det så?
Enligt erfarna bilbyggare och rallyåkare så ger en inverterad växelledsknut tajtare växellägen. Jag har själv sett att det är skillnad på växelspakens läge, men kan inte se någon direkt skillnad mellan de olika knutarna. Tydligen ger de treväxlade knutarna tajtast läge(?).
Kan någon berätta/bekräfta och förklara detta? Hubbe kanske har nån gammal rallyskröna?
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem