Vad kostar ett korsinsug ?

Forum / Övrigt / SSR / Vad kostar ett korsinsug ?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 17, 2012 kl. 19:38 #6146

      En kompis frågade vad man får ge för ett korsinsug inkl, Webrar och lång fördelare idag ( mellan tummen och pekfingret ) ??
      Sist jag köpte ett så gick detta på 4500:- och den prisbilden förstår jag är helt ute.

        maj 17, 2012 kl. 19:42 #43758

        allt från 5-25.000:- skulle jag tippa på, om man ska tro vad man hört sägas…

          maj 17, 2012 kl. 19:48 #43759

          @Per-Erik wrote:

          allt från 5-25.000:- skulle jag tippa på, om man ska tro vad man hört sägas…

          Det var skillnad det 😮
          Någon mer för att en lite mer specifik prisbild ?

            maj 17, 2012 kl. 19:51 #43760

            Någon som sett något till salu ?

              maj 17, 2012 kl. 21:53 #41085

              12-20000 Beroende på skick är normalt idag men det kan vara dyrare om skicket är extremt bra.
              Obs detta gäller för saabs egna korsinsug. De andra är mycket billigare

              /Fredrik

                maj 18, 2012 kl. 15:55 #43784

                @Rally wrote:

                12-20000 Beroende på skick är normalt idag men det kan vara dyrare om skicket är extremt bra.
                Obs detta gäller för saabs egna korsinsug. De andra är mycket billigare

                /Fredrik

                Tack Fredrik 🙂

                Ska vidarbefodra detta och kolla om han är intresserad av att köpa ett, hur är tillgången på dessa ?
                Kanske bättre/billigare om han köper en komplett maskin ?

                  maj 18, 2012 kl. 17:43 #43785

                  Priserna ovan var för användabara grejer,

                  Det finns i omlopp en de är inte lika ofta som de dyker upp numera.

                    maj 18, 2012 kl. 19:06 #43793

                    @Per/Haninge wrote:

                    @Rally wrote:

                    12-20000 Beroende på skick är normalt idag men det kan vara dyrare om skicket är extremt bra.
                    Obs detta gäller för saabs egna korsinsug. De andra är mycket billigare

                    /Fredrik

                    Tack Fredrik 🙂

                    Ska vidarbefodra detta och kolla om han är intresserad av att köpa ett, hur är tillgången på dessa ?
                    Kanske bättre/billigare om han köper en komplett maskin ?

                    Hmm, skrev lite konstigt där :ID

                    citat:Kanske bättre/billigare om han köper en komplett maskin

                    Menade naturligtvis inte att det skulle bli billigare rakt av jämfört med ett kors.
                    Menade att det kunde bli billigare att köpa en beggad användbar komplett maskin jämfört med att köpa lösa delar och börja från början beroende på vad han har.
                    Om han ändå tänker lägga dom pengarna på ett kors så är skillnaden kanske inte så stor om man köper en komplett trimmad beggad motor ?
                    Hoppas att det var lättare att förstå 😳

                      augusti 15, 2012 kl. 21:20 #46513

                      Kom over ett bilde fra Int treffet i Spa http://www.tk.no/motornytt/article6190759.ece?start=14
                      noen som vet noe om hvem som selger? 😯

                        augusti 16, 2012 kl. 06:14 #46518

                        Det är http://www.sweedspeedracing.com

                        som säljer dessa delar. Frank har mycket V4 godis till salu. Han bygger även motorer med en hel del nytänk i om man vill det.

                        Det var många som lyssnade lyriskt när han varvade 9000RPM med en trimmad V4 motor på träffen.

                        /Fredrik

                          augusti 16, 2012 kl. 15:06 #46537

                          länken funkar inte…

                            augusti 16, 2012 kl. 15:49 #46540

                            Home

                              augusti 16, 2012 kl. 20:22 #46543

                              Tack Lars-Erik.
                              Borde ju kunna adressen dit…..

                              David
                              Vill du veta mer om hans motorer så får du kontakta Frank. Jag har provkört ett flertal utav hans motorer & de går verkligen bra.
                              Skulle vara kull om någon lät han bygga en motor här i Sverige. Jag är själv sugen på att låta honom bygga en 1600CC värsting puffra för 66-69klassen. Vore grymt fränt att komma ylande med 9000++Rpm.

                              En sak vet jag & det är att han inte håller korsinsuget speciellt högt….
                              Bättre siffror med dubbla stående Weber. både vrid & effekt mässigt!

                              /Fredrik

                                augusti 16, 2012 kl. 21:21 #46544

                                Mailade sweedspeed och fick detta svar

                                ”Hello Christian,

                                We have 1 new crossinlet’s from saab , with new carbutrator’s 45 dcoe 2750 euro 1 used saab org cross inlet ,with orginal carburator’s Weber 45 dcoe 16 s 3000 euro’s”

                                  augusti 17, 2012 kl. 05:41 #46527

                                  Inte så farligt dyrt…. Tur att Euron ligger bra till just nu. Det är ju riktigt fina kors med nya samt Webrar i nyskick. De Korsinsug med Webrar som oftast säljs har använts i många år & kräver renovering på 2-3000:- per förgasare så jag tycker inte de var för dyra uppsättningar.

                                  Men vad skall du med ett korsinsug till om du vill ha en varvvillig motor?

                                  Finns både billigare & bättre lösningar.

                                  /Fredrik

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.