Avgassystem
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2012-11-12 20:21 av
sabbe.
-
FörfattareInlägg
-
Hej
Jag undrar om någon kan eller vet hur ett bra avgassystem skall se ut.
Jag har en v4 som är borrad till 1815 och trimmade toppar och veber 40-40 DFI förgasare Jag tycker ine att motorn varvar ut riktigt, och den har inte riktig ork. Jag har kört 3 rallyn med bilen och känner att det inte stämmer riktigt.
Avgas systemet som sitter på är ett så kalla älghorn samt ett 50 mm rör samt 2 st burkar en lång burk mitt under bilen samt en burk läns bak.
Det kanske finns ritningar eller förslag vad som kan vara bäst=????Hälsningar Bengt Andersson
Jag har samma motorspec. som du och jag har saabklubbens 2″system som jag fimpat i framändan och skarvat i grenrör som går ner på varsin sida om växellådan och möts i en klyka under bilen. Det tycker jag fungerar fint.
Tog upp nya hål i motorrumsgolvet enl SSR manualen.
Hej igen.
Kollade upp min bestyckning.
Nålventil 175
Luftmunstycken 160
Huvudmunstycken 220, 230 och 250 som alternativ.
Lågfart 65
Spridare 4.5
Acc munstycke 60
Emulsionsrör F2Båda chokespjällen och dess axel är borttagna.
Bäst går motorn med 250 munstycken, dessa går inte att köpa, de är hemmagjorda.Sabbe
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.


