Montera emblem 99Turbo -78

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Montera emblem 99Turbo -78

  • Författare
    Inlägg
    • augusti 14, 2013 kl. 12:06 #7937

      Jag ska montera emblemen på min nylackade 99 Turbo -78 CC, men jag har inte hittat måtten för att mäta ut vart dom ska sitta, är det någon här som sitter inne på den informationen?

      //Konrad S.

        augusti 14, 2013 kl. 22:11 #58510

        är hemma igen i helgen, det brukar ståi verkstadshandboken, kan kolla då.

          augusti 16, 2013 kl. 17:51 #58577

          Dessa måtten kommer från 99 turbo -78 där emblemen inte har varit avtagna någon gång. Huven: 45mm till nederkant huv och 68mm nederkant emblem och rakt bak till bakkant huv. Det blir 70mm i överkant emblem till bakkant huv för huven är ju inte rak i bakkant. Bakluckan: Saabmärket sitter 27mm nederkant emblem till kanten där luckan viker alltså första pressningen neråt och 25mm till kant på lucka frän yttersta kant emblem. Turbomärket sitter 30mm underkant emblem till första pressningen på luckan nedåt. Det är 25mm underkant emblem och rakt ut till kanten på luckan, här blir det 28mm överkant emblem och rakt ut till kanten på luckan för även här svänger ju luckan något.Hör av dig om du vill eller om du inte förstår min beskrivning. Magnus M. Klippan 070 5450668

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.