Reflektorer i bakljusen 99 sedan 77-

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Reflektorer i bakljusen 99 sedan 77-

  • Författare
    Inlägg
    • februari 12, 2014 kl. 18:33 #7948

      Har funnit två olika insatser en med nedre yttre reflektor i silvermålad plast i små ”trappsetg” men också en riktig silverblank .
      Någon som vet något som kan sprida ljus i frågan?
      / Jörgen

        februari 12, 2014 kl. 20:20 #173130

        Mig veterligen är det dem med svartmålade kanter som har reflektorer i plast och är som du säger med ”trappsteg”. Dem med vit målad ram har det inte vad jag sett!

        Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
        Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
        Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
        Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
        Saab 900i ´88 "Prins Charles"
        Saab 9-3 SC, 2.0t ´09

        Skämsbil:
        Renault Zoe ´22

        Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

          februari 13, 2014 kl. 07:51 #173139

          Har det inte med dimbakljuset att göra då?
          Så att 82-84 skall ha den blankare insatsen och de äldre har den trappformade…

            februari 16, 2014 kl. 12:40 #173242

            Det är bilarna med dimbakljus som har den där jätteblanka reflektorn. Dessutom är det de två inre lamporna som är vanligt bakljus, och den yttersta som är dimbakljus på dessa.
            Jag bytte faktiskt till en äldre insats på min 99 -83, alltså en som saknar dimbakljus. Bilen såg ut som en smal småbil bakifrån när det var de innersta lamporna närmast nummerskylten som lyste vid färd, men med den gamla insatsen ser den bredare ut.
            Förvisso inget dimbakljus längre, men snyggare.

              mars 3, 2014 kl. 05:31 #173716

              En gång i tiden satte jag dit en ”reflektor” som kunde ha 5/21w lampa och vips så hade jag tre bakljusen och två bromsljus per sida. Fräckt va..! :ROLF

                mars 3, 2014 kl. 20:32 #173735

                Det är ju en klassiker!
                På min 900cc med dekorpanel hade jag fyra lampor per sida…
                Den såg riktigt fet ut! 🙂

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.