Populärt ämne: Balans axel glapp.

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Populärt ämne: Balans axel glapp.

  • Författare
    Inlägg
    • maj 15, 2002 kl. 13:12 #8565

      Hej.
      Har just tagit isär min 1700 cc och insett att jag måste byta lager.
      Har 2st balans axlar, som ser nästan lika ut, olje spåre ”slutar” mitt under kilen, skall det göra det eller är båda axlarna slut?

      Är det någon som har lager på hyllan och ev en fräsh axel.

      :confused:

        Anonym
        maj 15, 2002 kl. 14:52 #64038

        Hej

        Har lager på hyllan .

        Lars

          maj 16, 2002 kl. 11:16 #64039

          Hej.
          Lars:
          Vad har du för pris på lagren?
          Är de klara eller skall de bearbetas?

          Är det ingen som vet hur spåret skall se ut, eller mått på en frisk?
          Skulle vara bra och veta så man får leta efter en frisk.

            maj 16, 2002 kl. 19:32 #64040

            Måtten på balansaxelns-lagerlägen står i verkstadshandboken.
            Främre: 50,83-50,80
            Bakre: 54,00-53,98

            Det främre lagerläget har ett spår som inte går hela varvet runt och det bakre har inget spår alls.

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.