123 Ignition

Forum Övrigt SSR 123 Ignition

• Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2008-09-02 07:38 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    stefan w
    Deltagare

http://www.123ignition.se/

Det vore väl mums om denna fanns till Saab.

martin valentin
    Deltagare

håller med dig !

2takt_nicke
    Deltagare

ja vissst vore de det, men de finns ju faktiskt andra lösningar:P

stefan w
    Deltagare

Jovisst, visst finns det andra lösningar… större utbud skadar ju inte, frågan är om denna är möjlig att mappa via pc?

Det verkar vara en smidig lösning…

henning
    Deltagare
    2takt_nicke wrote:
    ja vissst vore de det, men de finns ju faktiskt andra lösningar:P

Finnes det nye tändningsmoduler å kjøpe til totakterene?? eller må man bruke de gamle/evnt bygge de om? noen som vet

Henning

2takt_nicke
    Deltagare

Skulle jag få för mig och lägga tid på tändningsfronten skulle jag leta upp en tandskiva och fästa på remskivan på vevaxlen och sen göra fäste till en givare, sen ha någon programerbar styrbox, sen typ separata spolar som grädde på moset :racesmile:

benny
    Deltagare

Nicklas har färdiga 60-2 skivor att montera på svänghjulet till 2-t och V4.

stefan w
    Deltagare

En tanke som finns i mitt huvud när du nämner separata spolar är att använda 3 givare. Då kan man ställa tändningen individuellt på varje cylinder. Där försvinner problemet med att det inte alltid är 120 vevaxelgrader mellan TDC/cyl. Jag har konstaterat det efter att ha mätt lite på min långnosmotor, det finns skrivet lite om det i den tråden.

Systemet blir inte kanske smidigt men jag har alltid varit väldigt svag för att ta det som finns och försöka fixa nåt som fungerar av det jag har eller lätt kan skaffa.

Onödigt jobb….? Ja kanske det är det…

Fränast är nog Dicks lösning

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng