1975 SAAB 99 2,0 Automatic
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 1975 SAAB 99 2,0 Automatic
- Detta ämne har 45 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2012-10-16 15:03 av
Per-Erik.
-
FörfattareInlägg
-
🙂 misstänkte nog att det inte var du, och oavsett vem som gjort det, nåväl, det är en bit av bilens liv och historia. Tyvärr har hon mest fått stå still de senaste veckorna, lilla bönan… Det har varit alldeles för mycket jobb för mig och frun och skolavslutningsrelaterat för barnen för att hinna på att tänka på veteranbil. Men, det blir nog bättre, eller vad tror ni?
juli 7, 2012 kl. 06:38 #45495Blev lite skillnad, tänk att du lyckades färga om den och trolla bort sprickan 😉 Magi :AP
Lite små fix idag, innan Thulinträffen… Temat är ju Orenoverat, men lite måste man ändå förändra… Som innertaket, vilket bestod i brunt skumgummipulver som blåste ner i frugans hår när hon dristade sig till att åka med… Inte poppis kan jag tala om. Nu ville jag inte börja med att köpa riktigt innertakstyg och experimentera med, och i värsta fall slänga de pengarna i sjön, men vi hade lite vitt tyg hemma, så det fick det bli, iallafall så länge

Instrumentpanelen var också en tråkig syn, med svart vinyl som låg och floppade över fläktutblåsen

…bättre iallafall…

Och så var det ju de där stolarna som såg lite smått slitna ut; 350:- på Jula:

”Sport” 😉Service…

Luftfilter, förgasarolja, torkarblad, bagagelås…Hemfärd, med Christer 😉

…så, lite bättre iallafall!
juli 22, 2012 kl. 07:30 #45914Jag vet per-erik var jimmy har en oanvänd överdragsklädsel ifrån tiden när pappa var ung 😉 Och den har jag för mig har hör rygg och inte separat till nackstöd hmmm 😉
juli 22, 2012 kl. 08:04 #45917🙂 Ja vi har en vecka på oss då 🙂 hahah.
Jimmy du är bannlyst ifrån att komma med nån dum kommentar i detta 😉Vinterservice avklarad, olja, stift, filter, tändingsjustering, ventil koll, samt inkoppling av ”nödknapp” för kylfläkten (termostaten funkar inte helt 100, men så är det ju en 99:a). Jag har behov av en ny höger strålkastare, den befintliga är kass i reflektorn… Någon i närheten som har en liggande?
@Per-Erik wrote:
Vinterservice avklarad, olja, stift, filter, tändingsjustering, ventil koll, samt inkoppling av ”nödknapp” för kylfläkten (termostaten funkar inte helt 100, men så är det ju en 99:a). Jag har behov av en ny höger strålkastare, den befintliga är kass i reflektorn… Någon i närheten som har en liggande?
Hej!
Tror jag har en över faktiskt i gott skick. Skall kolla och PM:ar Dig. Är bortrest i morgon så det blir tidigast på tisdag.
Bor i Höör och hit hittar Du ju redan… 😀
Mvh
Micke -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.