40 000 mil

Forum Modellspecifika forum OG900 40 000 mil

Detta ämne innehåller 4 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-02 21:53.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

cirrus
    Deltagare

Läge att fira :DR min 900 -89 har nu passerat 40 000 strecket- inget ovanligt för en så pass bra bil som 900:an oftast är, men ändå roligt att min bil fick vara kvar ute på vägarna och att det fortfarande rullar på.Och det har jag en viss person här på forumet att tacka för…har fått hjälp med en hel del som t.ex.att komma på orsaken till att Check Engine lampan lyste,det hade annars kunnat bli en dyr historia på bilverkstan.
    När jag köpte bilen för 7 år sen var miltalet ca.33 000.

plankan
    Deltagare

Lagom inkörd :AP

Bara serva han så blir de 40K mil till 😉

turbocab
    Deltagare

Härligt! Våran Sedan ligger 2500 mil före bara. Med rätt service och underhåller verkar dessa miltal inte vara några problem alls, det vittnar om kvalitet. Känns som att många av dagens bilar inte kommer komma i närheten ens med dåliga hjullager, supermkt elektronik som inte lönar sig laga om 15 år etc…. Jag tycker man hör om en del konstiga grejor som ger upp alldeles för tidigt på många nyare bilar. Men det är väl ingen som bygger nåt som skall hålla i 40k mil längre.

Jonathan
    Deltagare

@cirrus wrote:

…t.ex.att komma på orsaken till att Check Engine lampan lyste…

Kanonkul.

För nyfikenhets skull, vad var orsaken till att check engine lyste? Min lyste någon gång i vecka förut men efter byte av topplockpackning har den varit släckt i flera månader.

cirrus
    Deltagare

Efter byte av luftmassamätaren var problemet med Check Engine lampan löst.
    Tidigare åtgärder som att spraya på kontakterna till olika givare gav bara tillfällig hjälp.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng