9-3 Turbo på min 98:a 900 SE

Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / 9-3 Turbo på min 98:a 900 SE

Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / 9-3 Turbo på min 98:a 900 SE

  • Författare
    Inlägg
    • november 3, 2011 at 12:47 #25483

      Hejsan Grabbar och Tjejer! Ny här och har köpt en 900 med nerkörd turbo som jag bytte ut med en ny 9-3:as turbo. Jag använde insugs delar från en 9-5 och fick allt att gå bra!

      Igår test körde jag den och ville testa om turbon laddar normalt och stötte på ett problem. Vid höga varv (ca 3-4k rpm) och “hög” laddnings tryck så tar det “stopp”. Bilen hackar nästan våldsamt som om den inte får bränsle eller turbon slutar ladda helt och hållet. Detta händer i låga växlar. Om jag kör i 5:ans växel och gasar på fullt vid 90km/h så hör han att allt funkar bra och turbon laddar helt normalt, inget konstigt händer.

      Kan någa kanske ge mig några ledtrådar var jag ska börja kolla för att fixa laddnings felet i låga växlar? Allt sitter där de ska och inga vakum slangar eller intercooler slangar är lösa osv.

      Mvh,

      Arman

        november 20, 2011 at 15:17 #183592

        Min 9-5 AERO gjorde precis lika för en par år sen och det var magnetventilen som styr laddtrycket som spökade. Vet dock inte om det sitter en sån på ng 900 men du kan ju kolla!

          november 20, 2011 at 15:33 #182479

          @MadManJim wrote:

          Min 9-5 AERO gjorde precis lika för en par år sen och det var magnetventilen som styr laddtrycket som spökade. Vet dock inte om det sitter en sån på ng 900 men du kan ju kolla!

          Det gör det.

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.