900 AC termokontakt

Forum Modellspecifika forum OG900 900 AC termokontakt

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-07-09 15:07.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

ingemargavle
    Deltagare

Jag har köpt T-röret som sitter mellan kylare och termostathuset på tradera. det medföljde 2 termokontakter märkta 124.23 92-87grader. Den befintliga på bilen är märkt 121.14 110-115grader. Avståndet mellan stiften är även längre på köpta än på den som sitter på bilen. Min misstanke är att de bifogade termokontakterna INTE är till T-röret utan ska sitta på kylaren till kylfläkten. Någon som vet??? Vilket ska jag montera det äldre med högre tempratur eller de jag köpt? Lika så undrar jag vad termokontakten på T-röret styr, att det har något med AC- vet jag men vad???

morsole
    Deltagare

92-87 grader verkar vara givaren till kylarfläkten som sitter upp till vä på kylaren.
    Den andra givaren är väl till AC fläktens styrning på bilar med AC; de har en extra fläkt på vä sida om den ordinarie fläkten.

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

9000 a50
    Deltagare

Termokontakten som sitter i övre kylarslangen har till uppgift att slå av AC’n om motortempen stiger för högt.

morsole
    Deltagare

Aha, då blev även jag lite klokare!
    Har aldrig ägt en bil med fungerande AC, men sett det i flera jag skrotat!

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

ingemargavle
    Deltagare

Tack för snabba svar, nu är det bara den nya värmekranen kvar att montera så ska jag ut och åka med min coola 900.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng