900 aero

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 6, 2008 at 17:04 #18382

      nu har jag hittat min drömm bil en 900 aero 1984a silver mettalic hur vanliga är en sån med 1 ägare sen 1984 å i kanon skick?
      mvh

        augusti 6, 2008 at 17:08 #125060

        och hur många dagar skall du behålle denna klassiker…….?????????

          augusti 6, 2008 at 17:18 #125062

          Roligt att bilen var bra, Walle!

            augusti 6, 2008 at 18:31 #125064

            hemskt vad rolig du var nu sköt dig själv!.

              augusti 6, 2008 at 22:41 #125078
              walle wrote:
              nu har jag hittat min drömm bil en 900 aero 1984a silver mettalic hur vanliga är en sån med 1 ägare sen 1984 å i kanon skick?
              mvh

              Ingen rost, och inte sönderkörd? Grattis!
              Då vill vi se massor med bilder 🙂

                  augusti 14, 2008 at 21:33 #125486

                  har lagt upp massor med upp dateringar ang min bil eg begär jag ingen uppskattnining men inte ett svar ang bilen sen jag köpte den det tycker jag är slött jämnför man denna mot en tråkig sonett eller 2 taktare så är denna mer sälsynt då det inte finns nån 900 aero 84 som är orörd å i detta skick jämn för gärna 99 turbo å sonett samma mottagande fick jag för ca 10 år sen då jag försökte få gehör för min första 99a jag renoverat till nyskick kanske det är dags som jag gjorde för 9 år sen gick ur saab klubben å in i turbo klubben där fanns mer upp märksamhet för min bil.
                  kommer säkert få massa skit för det jag skrivigt men det skitr jag i folk måste få upp ögonen för lite nyare bilar å inte stanna i 50 talet mvh niklas

                    augusti 14, 2008 at 22:00 #125493
                    walle wrote:
                    jämnför man denna mot en tråkig sonett eller 2 taktare så är denna mer sälsynt

                    Jag fattar inte varför så många tycker att “sällsynt” är ett skäl att bevara en bil. Om en bil idag är sällsynt, beror det väl oftast på att den redan från början var såpass tråkig att ingen ville bevara den! Eller varför ser man så få DAF på vägarna, till exempel?

                      augusti 14, 2008 at 23:25 #125497

                      Av tradition är nog inte denna bilen, och og900 över lag någon “storsäljare” på detta forum, men tiderna förändras när den blir veteranare nästa år..
                      Jag har haft en del trubbnos aero förr, bl.a en av pärlemo bilarna, och jag gillar din skarpt, men har faktiskt missat den tills nu. Impulsköpte en likadan 84:a svart norrlands bil nyligen, av rent nostalgiska skäl, men jag tror nog att jag ångrar mig lite. Har ingen plats till den! Köpa??

                        augusti 15, 2008 at 04:54 #125500

                        Ingen vinner på att klaga på andras Saabar eller intressen tex “Tråkig Sonett” eller “inte stanna i 50 talet”.
                        Folk blir väl inte mer intresserade för att du skriver så? Fortsätt att visa hur fina 99/900 är, så skall du se att det blir bättre.

                        Det är ett starkt ökande intresse för tex 99T och 900Aero och OG900 cab, mycket starkare än tidigare. Det intresset drar givetvis med sig intresset för de andra 99/900 modellerna.

                        Din bil är jättefin, men undvik och klanka på andra och fortsätt istället att visa hur fin din bil är. Intresset ökar hela tiden. Varför inte lägga upp en riktig tråd med bilder på Anslagstavlan istället för att hänvisa till tråden på STCS? Då tror jag att intresset blir större.

                        walle wrote:
                        har lagt upp massor med upp dateringar ang min bil eg begär jag ingen uppskattnining men inte ett svar ang bilen sen jag köpte den det tycker jag är slött jämnför man denna mot en tråkig sonett eller 2 taktare så är denna mer sälsynt då det inte finns nån 900 aero 84 som är orörd å i detta skick jämn för gärna 99 turbo å sonett samma mottagande fick jag för ca 10 år sen då jag försökte få gehör för min första 99a jag renoverat till nyskick kanske det är dags som jag gjorde för 9 år sen gick ur saab klubben å in i turbo klubben där fanns mer upp märksamhet för min bil.
                        kommer säkert få massa skit för det jag skrivigt men det skitr jag i folk måste få upp ögonen för lite nyare bilar å inte stanna i 50 talet mvh niklas
                          augusti 15, 2008 at 10:42 #125514
                          walle wrote:
                          har lagt upp massor med upp dateringar ang min bil eg begär jag ingen uppskattnining men inte ett svar ang bilen sen jag köpte den det tycker jag är slött jämnför man denna mot en tråkig sonett eller 2 taktare så är denna mer sälsynt då det inte finns nån 900 aero 84 som är orörd å i detta skick jämn för gärna 99 turbo å sonett samma mottagande fick jag för ca 10 år sen då jag försökte få gehör för min första 99a jag renoverat till nyskick kanske det är dags som jag gjorde för 9 år sen gick ur saab klubben å in i turbo klubben där fanns mer upp märksamhet för min bil.
                          kommer säkert få massa skit för det jag skrivigt men det skitr jag i folk måste få upp ögonen för lite nyare bilar å inte stanna i 50 talet mvh niklas

                          Jag föreslår en uttömmande projekttråd här på Saabklubbens forum till att börja med.

                          Sen är det trots allt som det står i tråden http://www.saabklubben.com/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=85575
                          att gamla 900:an i sammanhanget är en dussinbil, oavsett om det är en 900T -79 eller en 900 Aero -84.
                          Därmed blir intresset därefter, och det är inget att hänga läpp för, än mindre ett rationellt skäl för att skälla på andra för deras “ointresse”.
                          Många har dessutom ett liv vid sidan av bilhobbyn och kan inte intressera sig för allt och alla, vare sig det gäller ovanliga 900:or, terrakotta, fotografering, dans eller modelljärnvägar.

                          Vill du ha uppmärksamhet, åk på en jänkebilsträff t ex Wheels Nationals eller liknande, och visa upp bilen. Där kommer den definitivt bli uppmärksammad som ovanlig (avgasljudet bidrar) och kul bil i det annars oändliga havet av dussinjänkare.

                          Jag var på Wheels Nationals Barkarby för en vecka sen och det var många som tittade och kommenterade positivt:
                          “Kolla en Saab, dom är ovanliga”
                          “Jag måste kolla, för den lät inte som en vanlig Saab”

                          Hade den inte varit otvättad hade jag ställt upp i tävlingen om finaste bilen.

                            augusti 16, 2008 at 17:56 #125562
                            walle wrote:
                            har lagt upp massor med upp dateringar ang min bil eg begär jag ingen uppskattnining men inte ett svar ang bilen sen jag köpte den det tycker jag är slött jämnför man denna mot en tråkig sonett eller 2 taktare så är denna mer sälsynt då det inte finns nån 900 aero 84 som är orörd å i detta skick jämn för gärna 99 turbo å sonett samma mottagande fick jag för ca 10 år sen då jag försökte få gehör för min första 99a jag renoverat till nyskick kanske det är dags som jag gjorde för 9 år sen gick ur saab klubben å in i turbo klubben där fanns mer upp märksamhet för min bil.
                            kommer säkert få massa skit för det jag skrivigt men det skitr jag i folk måste få upp ögonen för lite nyare bilar å inte stanna i 50 talet mvh niklas

                            Just nu så handlar 7 av 8 av dom senaste uppdateringarna på forumet om 99 eller 900 så jag hajar inte vad du snackar om.
                            99:orna har fått en jätterenässans det senaste året mitt tips är att börja samla TRX fälgar jag tror att det kommer att bli nästa stora grej.

                              september 27, 2008 at 19:36 #127934

                              Hur mycket fick du ge för den? den var galet fin!
                              Grattis!

                                september 27, 2008 at 19:39 #127935

                                det håller jag för mig själv men det är ingen bil för 20 tusen om man säger så mvh

                                  september 28, 2008 at 09:38 #127948

                                  Hoppla.. här inte räds man inte att ta till vilka ord som helst för att få uppmärksamhet.
                                  Att olika individer har olika intresse är bara att acceptera, och att og900 kanske är lite för ny för att dra till sig full uppmärksamhet är dessvärre bara ett faktum. Men finns det inte en 900klubb? Själv har jag missat denna tråd men självfallet uppskattar man en fin bil, men man kan inte kräva att någon ska skriva inlägg. I vissa trådar blir det bara stiltje av någon anledning.
                                  Själv har jag alltid varit intresserad av 9000 och framförallt 80talsbilarna. Har börjat söka fakta om vissa detaljer till dessa bilar, och jag kan lova dig. till de bilarna är intresset svalare än svalt.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.