900 aero 86

  • Författare
    Inlägg
    • oktober 6, 2010 at 18:04 #24839

      Tja kul med en ny start mycket jobb som ligger bakom detta tackar tackar till dom som skoter det hela 😉

      Jo fanns för min bil också en gammal tråd men jag börjar om med den köpte mig en 900 aero 86 som har följande problem den är svårstartad
      spelar ingen roll om den är kall eller varm. Har bytt stift rotor+lock,bränslefilter har provad med en annan LMM och btr ingen skillnad alls.
      Vad jag kan se är det fel apc box i men den funkar laddar bra och inga miss ljud.
      Kan jag ha en spricka i toppen tappar ingen vatten nån som har en ide kanske nåt jag har glömd?

      Mvh Nisse

        oktober 6, 2010 at 18:21 #177884

        Inte så att du kanske har spridare som står och “läcker”…………

        Hur lång tid tar det innan den starter,och går den rent då eller ??

          oktober 6, 2010 at 18:28 #177885

          Det tar typ en minut att nöta med startmotorn att få igång den något snabbare när den är varm den bluddrar lite när den kommer igång men sen går den bra
          det känns som han inte får nån soppa i början ingen soppa lukt eller så.

          Mvh Nisse

            oktober 6, 2010 at 18:31 #177886

            Har du testat byta tempgivaren till insprutningen?

              oktober 6, 2010 at 18:34 #177887

              andersson skrev:Har du testat byta tempgivaren till insprutningen?

              Glömde att skriva det i tråden men den bytte jag med mot en ny.

              Mvh Nisse

                oktober 6, 2010 at 19:24 #177893

                @longjohn61 wrote:

                har provad med en annan LMM

                Är det den som heter 005 i slutet av bosch nr. ❓

                  oktober 6, 2010 at 19:31 #177895

                  Helt rått Jasper 0 280 212 005 heter den och jetronic boxen heter 0280 000 533.

                  Mvh Nisse

                    oktober 8, 2010 at 07:08 #177944

                    Jag hade problem med min LMM och jag köpte tre stycken på skroten. En av de funkade som de skulle. Man ska alltså inte helt lita på beg. LMM. Finns det inte en kallstartsspridare (den heter säkert något annat). Den sitter på spjällhuset och ser ut ungefär som en spridare. Om den hänger sig kan det orsaka startproblem. Bara en tanke…

                      oktober 8, 2010 at 08:26 #177947

                      Ska leta efter en till LMM men påverkar den starten? Och nej finns ingen kallstartventil på T16 va ja vet rätta mig om jag har fel.
                      Den har LH 2.2 med tillsatstluftslid(funkar) LH 2.4 har tomgångsmotor va jag vet. Fler tipps? 💡

                      Mvh Nisse

                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.