900 Aero -87 (fd testbil) få ut på vägen till sommaren?

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 Aero -87 (fd testbil) få ut på vägen till sommaren?

• Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2018-03-31 00:25 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    peter engqvist
    Deltagare

kände att det var dags att skapa en projekt tråd för denna kärra. senaste projektet var över 10 år sedan med en 99 -76 med 2,1 16v.
    planen är att försöka få ut den på vägen till sommaren. och sedan köra rullande renovering.

infon jag har om denna är att den rullat som testbil på Saab, vet inte riktigt vad som testats men det kommer nog fram senare.
    första ägaren efter Saab målade bilen i nuvarande färg. funderar på att rolla på någon tillfällig färg. flygplansgrå kanske.

Bytt bromsar runt om och fixat det klassiska jordfelet vid kylarbalken, såg bra ut tills jag böjde på kabelstammen och hälften av kablarna gick av som torra kvistar.
    kupéfläkten låter som en skuren gruskross och slavcylindern vill inte hålla trycket.

hade precis ett vadfanhållerjagpåmed moment med bränslefiltret. råkade pilla hål på den när jag inspektera rostskador som måste åtgärdas.
    trångt och jävligt men lyckades byta filtret på plats. när jag försöker starta motorn hörs ett kraftigt väsande, lyckades skada en slang vid demonteringen av gamla filtret.
    så det var bara att krypa under igen, kapa och pressa på en ny anslutning, så nu stinker hela jag bensin.

största utmaningen är rosten höger fram. försöker hitta en tillfällig lokal, eller betala någon som kan göra det åt mig.

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

Cool lack! Har för mig jag sett den någonstans, Blocket kanske?

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

peter engqvist
    Deltagare

köptes av saabmicke. han har annons ute här på flera saabar.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng