900 cabriolet T16

Forum Modellspecifika forum OG900 900 cabriolet T16

  • Detta ämne är tomt.
Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #480611
    andreastic
    Deltagare

    hej
    har fått möjligtghet att köpa en 900 t16 cab -genom en polare.
    en röd gått ca 22000mil. från USA bara körd sommar tid… automat .. skulle väl landa på runt 80″ här hemma…..kan väl va värt eller vad säger ni?

    #480662
    borolfa
    Deltagare

    köp!

    #480675
    Regin
    Deltagare

    Rostfri OG 900 cabriolet för runt 80K är väl helt ok 👍

    Men se bara till att den är ”komplett” och fungerande med vissa saker –
    som typ solskydd och en hel del ”lister” etc etc …
    Sånt som enbart finns/sitter på OG 900 Cabriolet 🙄

    Sedan har vi det där med just Automaten, det är en sån sak –
    som ofta ”delar” OG 900 folket 50/50, men det är som med ”baken”, den är ”delad” ….😏

    #480680
    wallero
    Deltagare

    Finns inget mera underbart än en 900 med aut låda

    #480687
    Regin
    Deltagare

    Finns inget mera underbart än en 900 med aut låda

    jo en med 5 vxl 💪

    • Det här svaret redigerades för 3 dagar, 8 timmar sedan av .
    #480701
    berra_bus
    Deltagare

    Finns inget mera underbart än en 900 med aut låda

    jo en med 5 vxl 💪

    Fast det ena behöver väl inte utesluta det andra 😉

    #480702
    97sonett
    Deltagare

    ärligt, den automatlådan är väll den tråkigaste man kan ha, orkade med min i 3 veckor innan jag sålde den.

    #480708
    Regin
    Deltagare

    Fast det ena behöver väl inte utesluta det andra 😉

    😂 Så sant och tiderna ändras också efter Saab gick i graven ……
    Idag får man mera eller mindre ”ta vad som finns kvar” –
    men på tiden då det begav sig, fick Aut lådan sällan annan recension än att vara gammaldags som 3-stegs 🙄

    Men nog om detta, vill inte ”stjäla” TS tråd 👍

    #480755
    andreastic
    Deltagare

    ok, ska se jag kommer fram till, har faktiskt provkört en t16 med automat för ett tag sen o så katastrof va det väl inte ,, men visst allting går ju att bygga om:)
    men visst manuell föredrar jag väl med men nu till cabbe kan la funka.

    #480776
    Martin
    Deltagare

    Jag har en 900T16 cabriolet med automat.
    Hur du trivs med automat i din cabbe är lite upp till hur och var du kör mest.

    Ligger du på motorväg i 120km/h eller därikring så kommer du att uppleva bilen som väldigt surrig.
    Varvtalet ligger då runt 3000-3500 rpm. Å andra sidan är bilen väldigt pigg i accelerationen i det intervallet.

    I stan och på lite mindre landsvägar är automaten finfin.

    #480781
    Regin
    Deltagare

    I stan och på lite mindre landsvägar är automaten finfin.

    Ja för tusan da 😁
    Som ”stadsbil” är OG 900 T16 med Aut-lådan rena ”rödljusracer” –
    jämfört med den manuella ……😛

    • Det här svaret redigerades för 15 timmar, 58 minuter sedan av .
    #480832
    Martin
    Deltagare

    Nja…
    Det var måånga år sedan jag rejsade vid rödljus.
    Hör liksom ungdomen till. Eller hur? 😉

    #480836
    Janne Hagnell
    Moderator

    Nja… Det var måånga år sedan jag rejsade vid rödljus. Hör liksom ungdomen till. Eller hur? 😉

    Beror på hur man definierar rejsa. Har jag 9-5:an brukar jag dra på för att njuta av turbodraget. Inte sällan tror någon SUV-förare bredvid att det är en utmaning och vrålar förbi när jag kliver av vid uppnådd hastighetsgräns.

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

    #480837
    Martin
    Deltagare

    Ok lite OT
    Mitt inlägg var ett försök att ge TS min bild av automat vs manuell i olika miljöer.
    När jag skriver ”i stan” tänker jag närmast på ständiga variationer i hastighetsintervallet 0-70km/h.

    Frågan är väl vad som definieras med ”rödljusracer” 😉

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.