900 cabriolet T16
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / 900 cabriolet T16
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / 900 cabriolet T16
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
januari 5, 2021 at 15:38 #480611
hej
har fått möjligtghet att köpa en 900 t16 cab -genom en polare.
en röd gått ca 22000mil. från USA bara körd sommar tid… automat .. skulle väl landa på runt 80″ här hemma…..kan väl va värt eller vad säger ni?Rostfri OG 900 cabriolet för runt 80K är väl helt ok ?
Men se bara till att den är ”komplett” och fungerande med vissa saker –
som typ solskydd och en hel del ”lister” etc etc …
Sånt som enbart finns/sitter på OG 900 Cabriolet ?Sedan har vi det där med just Automaten, det är en sån sak –
som ofta ”delar” OG 900 folket 50/50, men det är som med ”baken”, den är ”delad” ….?Finns inget mera underbart än en 900 med aut låda
jo en med 5 vxl ?
-
Det här svaret redigerades för 2 år, 8 månader sedan av
Regin.
Finns inget mera underbart än en 900 med aut låda
jo en med 5 vxl ?
Fast det ena behöver väl inte utesluta det andra 😉
Fast det ena behöver väl inte utesluta det andra ?
? Så sant och tiderna ändras också efter Saab gick i graven ……
Idag får man mera eller mindre ”ta vad som finns kvar” –
men på tiden då det begav sig, fick Aut lådan sällan annan recension än att vara gammaldags som 3-stegs ?Men nog om detta, vill inte ”stjäla” TS tråd ?
januari 9, 2021 at 13:58 #480755ok, ska se jag kommer fram till, har faktiskt provkört en t16 med automat för ett tag sen o så katastrof va det väl inte ,, men visst allting går ju att bygga om:)
men visst manuell föredrar jag väl med men nu till cabbe kan la funka.Jag har en 900T16 cabriolet med automat.
Hur du trivs med automat i din cabbe är lite upp till hur och var du kör mest.Ligger du på motorväg i 120km/h eller därikring så kommer du att uppleva bilen som väldigt surrig.
Varvtalet ligger då runt 3000-3500 rpm. Å andra sidan är bilen väldigt pigg i accelerationen i det intervallet.I stan och på lite mindre landsvägar är automaten finfin.
I stan och på lite mindre landsvägar är automaten finfin.
Ja för tusan da ?
Som ”stadsbil” är OG 900 T16 med Aut-lådan rena ”rödljusracer” –
jämfört med den manuella ……?-
Regin.
januari 11, 2021 at 07:58 #480836Nja… Det var måånga år sedan jag rejsade vid rödljus. Hör liksom ungdomen till. Eller hur? ?
Beror på hur man definierar rejsa. Har jag 9-5:an brukar jag dra på för att njuta av turbodraget. Inte sällan tror någon SUV-förare bredvid att det är en utmaning och vrålar förbi när jag kliver av vid uppnådd hastighetsgräns.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”januari 20, 2021 at 10:57 #481073Hade inte köpt en osedd 30 år gammal bil osedd för 80 tkr. Risken är stor att du blir besviken. 900 cabriolet är långt ifrån en modern bil idag. Lägg därtill allt som slitits. För 80 tkr får du en 9-3 cabriolet av senaste generation. En bil som är otroligt mycket bättre. Har ägt en 1987 900 t16 cabriolet.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.