900 NG Talladega

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / 900 NG Talladega

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / 900 NG Talladega

  • Detta ämne är tomt.
  • Författare
    Inlägg
    • november 13, 2022 at 19:03 #498716

      Säljer nu min fina 900 NG Talladega -98. Ett tillfälle för dig som uppskattar en blivande klassiker med bara fem år kvar till skattebefrielse. En härlig bil med mycket fin tvåfärgad inredning i bra skick.
      Jag har haft bilen i fem år. Jag började med att gå igenom bilen ordentligt maskinellt. Bl.a. nya dämpare (Bilstein B4) och nya fjädrar varvet runt, ny kondensor och AC-kompressor, bussningar i bakaxeln, ny bränslepump (Walbro original), renoverade alla bromsoken, och bytte bromsrör och slangar, nya bromssköldar, nya handbromsvajrar, träpanel instrumentbrädan (original plast finns kvar), motorvärmare, nya hjullager fram, styrväxelklämma monterad mm.
      Både sommar och vinterdäck på Talladega original 16-tum Seven Spoke fälgar. Sommardäck mycket bra skick (Good Year Efficient Grip) och vinterdäck i Ok skick (Nokian Hakkapelitta R3).
      Bilen nyligen lackskyddad, polerad och vaxad.
      Bilen har gått 25 000 snälla mil, och går säkert lika långt till om du tar väl hand om den.

      Dessutom följer det med en hel del reservdelar. Bl.a. bärarmar, fjäderben, kromad grill, främre stötfångare, turbo, stereo, instrumentkluster mm mm (se bilderna)

      Negativt: En lite spricka i vindrutan ute vid kanten. Den är inte på väg in mot mitten, utan håller sig ute vid kanten, Det kommer också in lite vatten i bagaget på höger sida vid mycket regn (ej vid färd). Jag har inte lyckats hitta var.

      Det finns mycket att berätta om vad som gjort med bilen, så om du är en seriös intressent så ring gärna så berättar jag mera. Är du ute efter att pruta och diskutera pris så är detta inte bilen för dig.

      Pris 26 000 kr

      Martin
      073-437 38 03

      • Detta ämne redigerades för 1 år, 4 månader sedan av martin h.
      • Detta ämne redigerades för 1 år, 4 månader sedan av martin h.
        november 13, 2022 at 19:09 #498730

        Dessa saker ingår också.

          december 7, 2022 at 16:48 #499351

          Såld!

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.