900 T8 till T16 topp?

Forum Övrigt SSR 900 T8 till T16 topp?

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-12-06 19:43.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13349

    Molte
    Deltagare

    Hej!
    Jag undrar om man kan byta ut 8ventilerstoppen mot en 16ventilers utan att behöva göra andra ingrep?
    Och hur stor blir isåfall effektökningen ungefär?

    MVH Magnus

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

    #89964

    andreas plars
    Deltagare

    Du behöver 16V kammdrivning (allt!), transmissionskåpan och osv.
    SVårt att säga om effektökningen, Saab använde ju inte riktigt alla fördelarna med 16V för maximal effekt.
    Lite hamnade på bättre gång, lägre förbrukning osv men visst är flödet bättre och lite mera effekt blir det säkert.
    Men LH eller Trionic blir förutsättingarna bra mycket bättre än med K-jet.
    För att inte tala om hur mycket enklare det blir.
    M.V.H.

    #89965

    Molte
    Deltagare

    Hej!
    Okej tack för svaret!

    MVH Magnus

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng