900 tankmätare.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / 900 tankmätare.
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2016-05-20 11:18 av
M.Broberg.
-
FörfattareInlägg
-
Tjena tjena blev nyss medlem på det här fantastiska forumet!
Jag blev precis ägare till min andra 900OG från 1993 och den enda defekten är att tankmätaren står i botten (har inte rört sig någon gång så det är inget glapp, utan den hänger bara ner på 0)
Alla andra instrument så som hastighetsmätare, varvräknare, tempmätare och kontrolllampor fungerar, kan det vara glapp i mätarhuset eller ska man ge sig på tankgivaren med en gång? Isåfall undrar jag hur man kommer åt givaren. Jag är helt nybörjare på att meka SAAB så alla tips är välkommna. Tack på förhand MVH Tobias =)Tackar så mycket för den utförliga beskrivningen, ska kolla på detta idag, verkar inte helt lätt att få tag i en tankgivare dock men det löser sig nog 🙂 Kollade på bildelsbasen men finns nästan bara tankgivare frånl årsmodell 1987 till 1988 och dom är ju inte helt likadana tyvärr.
MVH Tobias =)-
Det här svaret redigerades för 10 år, 2 månader sedan av
Tobias.
Tackar så mycket för den utförliga beskrivningen, ska kolla på detta idag, verkar inte helt lätt att få tag i en tankgivare dock men det löser sig nog
Kollade på bildelsbasen men finns nästan bara tankgivare frånl årsmodell 1987 till 1988 och dom är ju inte helt likadana tyvärr. MVH Tobias =)
vet du vad som skilljer dessa?
har en halv-fungerande sak i 900an (84) och en helt fungerande i källaren från en 91a. hade vart smidigt att kunna sätta i den nyare.
Det var precis som ”exlssn” sa, flottören hade delat på sig och själva röret låg i botten medans ”locket” satt kvar. Du ska ha tack som fan för tipset och din utförliga beskrivning exlssn!
M. Broberg. Jag vet faktist inte skillnaden funktionsmässigt mellan givarna, förutom att kontakterna ser annorlunda ut…
Tryckte för övrigt på locket på röret igen och då gick tankmätaren upp på fullt samt att tanklampan lös… Men efter några gupp så gick den ner på 0 igen, förmodligen delat på sig igen haha.
MVH Tobias =) -
Det här svaret redigerades för 10 år, 2 månader sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.