9000 CD T16 -88
Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / 9000 CD T16 -88
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2019-01-05 09:10 av
Erik.
-
FörfattareInlägg
-
Hejsan Saabvänner,
Väljer nu att avyttra mitt projekt pga civilingenjörsstudier som tar mycket tid i anspråk. Det är en 9000 CD T16 av årsmodell 1988 utan katalysator, tillverkad sent -87. En numera rätt sällsynt bil. Bilen har rullat 21 900 mil och är brukad under 15 års tid, resterande 15 år har den stått i ett källargarage i väntan på kärlek. Ett bromsrör som sprang läck var skälet till att den ställdes av.
Odoardoågrå metallic och oxblodsskinn i fint skick. Den har nästan allt, om inte allting i utrustningsväg, förutom automatlåda och dragkrok. Elhissar, glastaklucka, ABS-bromsar, farthållare, klimatanläggning. Rostmässigt har den klarat sig okej i bakre rambalkar och stötdämparfästen, bättre än flera 9000 jag sett. Främre domkraftsfästen behövs dock svetsas. Lite rost i nederkant på skärmar och små blemmor på baklucka och dörrar.
Vad som är gjort:
Motor provstartad och går.
Nytt batteri.
Service med olja och filter.
Nya bromsrör och bromsslangar runt om.
Spritt ny kylare och en del nya kylarslangar.Vad som behövs göras:
Se över bromsoken runtom, nya ok bak behövs.
Se över ABS-systemet.
Dra nya bränslerör från bensintank till motor.
Ev. svetsa främre domkraftspunkter.
Nya fjädrar fram då ena fjädern brustit.Köp som renoveringsobjekt eller komplett reservdelsbil. CD T16 av årsmodell -88 har DI/APC systemet separat vilket är perfekt för den som vill DI-konvertera sin og900 med relativt enkla medel.
Bilen finns i Lund. Vid intresse skriv per mail till nintender1@hotmail.com eller skicka PM.
Pris 7 500 kronor. Jag är dock inte omöjlig utan emottar alla bud.
Hälsningar
Erik-
Detta ämne redigerades för 7 år, 5 månader sedan av
Erik.
-
Erik.
-
Erik.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.