9000 stols skin på 900 stol

Forum Modellspecifika forum OG900 9000 stols skin på 900 stol

Detta ämne innehåller 4 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-05 04:01.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

firestone
    Deltagare

Hej….

Är det bökigt o få på 9000 stols skinn på og900 3 dörrars stolar bilen ifråg är en 88:a kom gärna med bilder o tips :AP ??

putsarn
    Deltagare

Tjena.

Som du säkert kollat på bilder så är ju skinnstolarna och plyschstolarnas stoppning/utseende olika.
    Så att krångla på ett skinn från en 9000 stol på en og900 stomme som har haft skinn ser ut att kunna passa.
    Sen kan det ju vara tusen småsaker invändigt i stolen som sätter stopp tex.

Däremot har väl senare og900 samma stolsfästen som 9000 (källa på det?)
    Baksätet blir svårare, man kanske kan kapa bort mittdynan från ett 9000 baksäte så den blir smalare?

Nu ska jag ta en kopp starkt kaffe och fundera på om detta verkar rimligt…

cabmange
    Deltagare

http://www.garaget.org/?car=211152&image=2008115

Här kan du se vad man kan göra. Det beror bara på din fantasi vad som skall göras.

/MH

prostreet
    Deltagare

Jag har 9000 aero stolar i min. Passar perfekt.

kalle
    Deltagare

Finns ju en nederländer som har hakat på 9000 aero skinn i et 900 baksäte här på forumet eller det andra…hela 9000 Aero sätet passar bra fram och är minst strul men du tappar insteget till baksätet då man inte kan fälla 9000 sätet framöver. Borde ju gå att haka på Aero stoppningen och läder på 900 stamen om man är klurig, minns jag rätt är 9000 sätet lite bredare.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng