9000 Talladega

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 9000 Talladega

• Författare

Har införskaffat mig ytterligare en Talladega. Dess bilar måste räddas för eftervärlden och den här känns helt rätt.
      Har varit i samma familj i över 20 år och inte körts på vintrarna.
      Hämtar den i Dalarna inom kort och skall se till att den får vila inomhus i vinter.

december 5, 2014 kl. 21:46 #177563

Oooo, den där smög jag länge på! Tur att du köpte den så den fick ett bra hem, jag har inte plats för att vårda den bilen som jag vill göra det just nu, men jag inser samtidigt att jag försuttit chansen att hitta en liknande bil.

december 6, 2014 kl. 15:46 #200109

Det gjorde jag också men till slut tog förnuftet (?) över och jag slog till.
          Känns rätt med tanke på bilens bakgrund då den varit i samma familj i över 20 år.
          De har skött om den på bästa sätt och den skall heller inte ha rullat vintertid.
          Lite rost finns såklart men inget värre än att det går att fixa.

december 6, 2014 kl. 16:16 #200112

Koka ner 80-talet till en bil och detta är vad du får! :race

96 V4 1975 ”Bollen”

december 10, 2014 kl. 15:51 #200215

Måste säga grattis till en fin Talladega som även jag var sugen på! Om du får till reflexrampen blir den riktigt snygg…

december 13, 2014 kl. 17:23 #149124

Tack för det!
                Jag har denna reflexramp som jag hoppas sitter som en smäck….;)

december 19, 2014 kl. 23:19 #135264

@Saabmicke wrote:

Har införskaffat mig ytterligare en Talladega. Dess bilar måste räddas för eftervärlden och den här känns helt rätt.

Instämmer med citat ovan. Vilket fint klipp du gjort :AP
                  Den blir ännu snyggare med nya reflexrampen

december 20, 2014 kl. 12:26 #138578

Såg den på blocket och hoppades verkligen den skulle komma till en fantast vilken den ju verkar gjort 🙂

december 20, 2014 kl. 18:23 #196937

Tack för trevliga kommentarer. Denna skall verkligen bevaras, den finaste Talladegan i min ägo hittills…;)
                      Reflexrampen blir tuff då den är limmad på min blåa 85:a. Värmepistol och mycket tålamod så skall det väl gå….;)

december 22, 2014 kl. 14:48 #200392

Gött att denna kommit till rätt ägare! Skall bli kul att se arbetet (som jag vet kommer hålla hög klass!!)

december 23, 2014 kl. 19:31 #200411

Tack Christian! Vi kommer att göra vårt bästa för att få denna i trafik så snart som möjligt.
                          Har under tiden köpt en 9000 Talladega till som kommer att fixas parallellt…;)

december 26, 2014 kl. 10:35 #200436

Kul att du också skaffat Talladega, dessa röda Talladegas är lite intressanta. Normalt marknadsfördes ju 9000 talladega med svart lack med röda stripes men det finns ett antal med röd lack och TA i regbeviset.

Jag ska försöka komma med min 9000 talladega till er träff i vår i Höör.

december 27, 2014 kl. 17:42 #200462

😆 😆

spara nån till mig 😎

december 27, 2014 kl. 21:43 #200464

@Jonathan – Jo, de är verkligen fina bilar. Har ju fem i samlingen nu, två svarta och tre röda.
                                Har ju sett en röd med svarta Talladega stripes så det blir att trycka upp några sådana.
                                Vore kul om vi kunde få till några Talladegor till träffen i Höör

@Andreas
                                – Jo, det kanske bli en över till Dig så småningom…;)

december 28, 2014 kl. 14:01 #200466

@Saabmicke wrote:

@Jonathan – Jo, de är verkligen fina bilar. Har ju fem i samlingen nu, två svarta och tre röda.
                                  Har ju sett en röd med svarta Talladega stripes så det blir att trycka upp några sådana.
                                  Vore kul om vi kunde få till några Talladegor till träffen i Höör

@Andreas
                                  – Jo, det kanske bli en över till Dig så småningom…;)

blir kanske en 9-5 aero-04 i veckan istället 😛

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.