900klubbens höstträff! 28 september!

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter 900klubbens höstträff! 28 september!

• Detta ämne har 18 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2013-09-27 18:09 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    M.Broberg
    Deltagare

Tycker det börjar bli dags att planera årets höstträff så jag iaf har en träff att se fram emot i år!

September ser otroligt späckat ut nu faktiskt.

Den 8 är det saabmarknaden i Norrköping
    den 15 är det träffpunkt 80
    den 22 är det STCS @ Gelleråsen

så då är frågan, 28/29 eller 31 aug/1 september?

vilka bilar skall vara välkomna? og900 och äldre eller ng900 och äldre, eller alla saabar?

Träffen kommer som tidigare år att vara i Båstad med omnejd. samlingsplats i Båstad hamn.

henrikg
    Deltagare

Bra initiativ 🙂 Dock vet jag inte om jag kan komma i vanlig ordning.. Fantastiskt lite tid man har när man skaffat småbarn.. 😮

Men man kan ju alltid försöka.. Hur brukar uppslutningen vara med bara og900? Det kan vara trevligt men förmodligen fler som kommer om det är alla Saabar..

//Henrik

M.Broberg
    Deltagare

@henrikg wrote:

Bra initiativ 🙂 Dock vet jag inte om jag kan komma i vanlig ordning.. Fantastiskt lite tid man har när man skaffat småbarn.. 😮

Men man kan ju alltid försöka.. Hur brukar uppslutningen vara med bara og900? Det kan vara trevligt men förmodligen fler som kommer om det är alla Saabar..

//Henrik

OK vi kör alla saabar, blir enklast så!

vad brukar vi vara. 6-7 bilar? inte jättestort med andra ord 😛

Beeos
    Deltagare

Jag kan nog komma, dock utan og900.
    Sent september är önskemål från min sida.

hedin
    Deltagare

Hade varit riktigt trevligt! Om jag hittar en till som kan köra så kommer jag med 2st og900 😀

peter
    Deltagare

@Beeos wrote:

Jag kan nog komma, dock utan og900.
    Sent september är önskemål från min sida.

Hehe du skulle väl helst se att d låg lite snö på vägarna Andreas? 😛

Jag lär mest troligtvis dyka upp iaf :smile

Beeos
    Deltagare

Jo snö hade varit najs, men nu får sand duga 😀

M.Broberg
    Deltagare

då kör vi på det. Lördagen den 28 september!

M.Broberg
    Deltagare

https://www.facebook.com/events/150481738489381/

känner någon för att tillägga eller fråga något så gör det.

Beeos
    Deltagare

Lyfter tråden så folk uppmärksammas på att det är denna helgen.

turbolamko
    Deltagare

Jag ska ju till Polen på lördag, men tar en sväng förbi ändå med min gråa USA T16 då jag trots allt ska till Karlskrona för att därifrån ta Stenafärjan neråt 🙂

Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

M.Broberg
    Deltagare

Fick sladd på motorvägen i förrgår natt i ca 120 km/h. allt gick bra med mig som tur är. bilen kan bli inlöst men lyckades bromsa ner i typ 20-30 innan jag gick av vägen (var inte 900an utan föräldrarnas 9-5 kombi). blev dock duktigt skrämd och var på sjukhus hela natten osv. Jag vet inte om jag kommer ta mig till båstad eller umgås med familjen. Nära döden scenarior är inte nått man skakar av sig snabbt.

Någon annan får gärna ta över o leda träffen. det är inte direkt så avancerat.

Ha det bra och Kör försiktigt.

Turbofahrer
    Deltagare

@TurboLamko wrote:

Jag ska ju till Polen på lördag, men tar en sväng förbi ändå med min gråa USA T16 då jag trots allt ska till Karlskrona för att därifrån ta Stenafärjan neråt 🙂

Då kan vi ha en 2-bilars og900-träff vid färjeläget på Verkö… :smile

SAAB 95 SC Vector 2.0t BioPower -06, jetblack met.
    SAAB 900i Kat 5d -88, florentinergul.

STCS #701

hedin
    Deltagare

Hur ser det ut, blir det av? Jag tänkte iallafall komma med 2 og900.
    Blir det nån samling i Glumslöv på e6:an som vanligt? 🙂

Beeos
    Deltagare

Hur ser det ut, är folk intresserade så skriv här eller på facebook under kvällen. Inte så kul för dem som kör dit och där inte är någon alls.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng