900T 8v 4d köp.

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / 900T 8v 4d köp.

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / 900T 8v 4d köp.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • november 25, 2010 at 20:19 #23158

      Vad man blir trött..

      Kom in en og900T 4d 82a på blocket idag med ca10000mil på mätaren så jag slängde mej på luren.. va först ut o han berättar att det e hans mamma på 93år som har haft bilen sen ny o att den va i ett MYCKET fint skick utan rost m.m
      Tillägga att bilen va bes o skattad.

      Kanon tänkte jag o sa att jag tog bilen direkt..
      Sagt o gjort så slutade man lite tidigare från jobb o drog mot ystad med en vän för att hämta den fina pärlan.

      Väl framme så öppnar han garaget o hur fan han kunde få denna bil till rostfri vet jag inte. måste va blind tänkte jag!!

      Kunde köra upp hela handen i 3st av dörrarna.
      Bilen hade säckaat ihop där bak pga att länkarmsstagen hade rostat sönder.
      Påbackad va den också plus att den va repad på hela höger sida.
      Länkarmsinfästningarna fram va helt borta.
      Rost vid rutan!!
      m.m.m.m.m.m.m.mm.m.m
      Det värsta av allt va att biljävelen hade knallat 18800mil.
      Frågade då hur man kunde sätta 10000mil i en annons o säga att den va i ett fint skick o rostfri.
      Han svarade att det va hans son som satt in bilen…

      Finns bra med idioter i detta land!!!!!!

        november 25, 2010 at 20:42 #165057

        Sov dom på bilprovningen :confused:
        Borde inte ha gått igenom, vilka dårar.

        Mvh Nisse

          november 25, 2010 at 20:44 #165058

          Ja jag tänkte desamma.. hade jag köpt den hade jag nog inte kommit 100meter innan den säckat ihop helt….

            november 25, 2010 at 20:53 #165059

            http://www.blocket.se/ystad/Saab_900_turbo_30901114.htm?ca=15&w=3

            Den var det va? Låter ju som en kanonvagn i annonsen. 🙂

              november 25, 2010 at 20:56 #165060

              Finns det några bilder på pärlan :blush:

              Mvh Nisse

                november 25, 2010 at 20:56 #165061

                Skönt att höra… näe men skämt och sido, när jag såg annonsen så grät jag nästan pga att undertecknad bor i fel ände av landet!!

                Än är inte den sista I**en född, tråkigt när man är full av förväntan och bilen visar sig vara ett lik…

                Vet inte hur många gånger jag har åkt för att köpa bil och sedan fått vända hem utan bil, och då som längst så var jag nere i syd Tyskland.. den gången så var det en 2 år gammal Audi/Porsche RS2 som skulle vara unfallfrei, men som det visade sig att killen hade själv lackat vissa delar på hemma på gården..

                Mvh Lars-O.

                  november 25, 2010 at 21:00 #165062
                  longjohn61 wrote:
                  Finns det några bilder på pärlan :blush:

                  Mvh Nisse

                  Va inte lönt att ta bild på skrotet bara.. tror inte domtar emot den på skroten bara… 🙂

                    november 25, 2010 at 21:11 #165064
                    Larsola wrote:
                    Skönt att höra… näe men skämt och sido, när jag såg annonsen så grät jag nästan pga att undertecknad bor i fel ände av landet!!

                    Än är inte den sista I**en född, tråkigt när man är full av förväntan och bilen visar sig vara ett lik…

                    Vet inte hur många gånger jag har åkt för att köpa bil och sedan fått vända hem utan bil, och då som längst så var jag nere i syd Tyskland.. den gången så var det en 2 år gammal Audi/Porsche RS2 som skulle vara unfallfrei, men som det visade sig att killen hade själv lackat vissa delar på hemma på gården..

                    Mvh Lars-O.

                    Nä den sista e inte född.. 🙂 Tycker synd om den som åker långt o ska titta på den..

                      november 26, 2010 at 12:15 #165077

                      Det är just de säljarna som gjort att jag numera enbart åker på välfotograferade bilar (om det är längre bort) eller att någon pålitlig tippsat mig.

                        november 26, 2010 at 12:28 #165078
                        ingemargavle wrote:
                        Det är just de säljarna som gjort att jag numera enbart åker på välfotograferade bilar (om det är längre bort) eller att någon pålitlig tippsat mig.

                        Och just sådana som tjatar om bilder så skippar jag, kan man inte lite på mitt ord så får det vara…

                        //MH

                          november 26, 2010 at 12:48 #165080
                          cabmange wrote:
                          ingemargavle wrote:
                          Det är just de säljarna som gjort att jag numera enbart åker på välfotograferade bilar (om det är längre bort) eller att någon pålitlig tippsat mig.

                          Och just sådana som tjatar om bilder så skippar jag, kan man inte lite på mitt ord så får det vara…

                          //MH

                          Precis en säljare som inte får sälja till mig. Ord är tyvärr inget värt när man åkt 25 mil för att titta på skrot. Tillit till en säljare/köpare uppstår efter lyckade affärer. Tillit kräver erfarenhet vilket inte finns innan en första affär. Så tyvärr måste jag räkna säljare som inte vill eller “kan” fota sitt objekt som oseriösa.

                            november 26, 2010 at 13:08 #165081

                            Ock 25 mil? vad är det?? Ingen längre resa om man vill köpa sig en sak.

                            //MH

                              november 26, 2010 at 13:54 #165082
                              cabmange wrote:
                              Ock 25 mil? vad är det?? Ingen längre resa om man vill köpa sig en sak.

                              25mil är ingenting om man vet skicket på objektet. Lovas man guld o gröna skogar och upptäcker sedan på plats att det är rena skiten är 25mil långt.

                                november 26, 2010 at 14:12 #165085

                                Behandla folk som du själv vill bli behandlad, så djävla kul är det inte att åka 25 mil, ta ledigt från jobbet, ev lura med nån polare, har man familj krångla med familjens schemma för hinna åka iväg o sen komma fram för se att pärlan var ett vrak.

                                Oftas är det dom lirarna som vägrar pruta när man påvisar skicket (då dom tänker att dom har överhanden för man står 60 mil hemifrån)

                                Jag brukar alltid bli misstänksam när säljaren berättat hur djävla bra bilen är, allt fantastist han gjort och orginal detaljer på bilen som vittnar om ovanlig bil.

                                Då gillar jag hellre säljare som skäms för den där repan på backspegeln och påvisar att sättet är nedsuttet, är dom ärlig så är jag inte så hård att pruta, är det en lirare då lämnar jag skambud och åker hem

                                  november 26, 2010 at 14:16 #165086

                                  Tankte inte pa att alla har aran att aka nyare saabar 25 mil in en 2t ar formodligen inget man jarna gor.

                                  //mh

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.