Antonov godkänd att gå in i Saab

Forum / Övrigt / Allmänt / Antonov godkänd att gå in i Saab

Forum / Övrigt / Allmänt / Antonov godkänd att gå in i Saab

  • Författare
    Inlägg
    • april 11, 2011 at 09:20 #23862

      Hoppas att de får arbetsro nu i Trollhättan.

      http://www.teknikensvarld.se/nyheter/110411-antonov-saab/index.xml

      //A

        april 11, 2011 at 09:35 #171701

        Anatov skall nog vara Antonov. Inte lätt med utrikiskan Anders! 🙂

        Jo det ser ju ljusare ut men som vanligt så åker nyheterna runt bland de olika webbupplagorna av tidningarna och det läggs till och dras ifrån text som vanligt. Sedan har vi alla mer eller mindre konstiga inlägg i diverse kommentarforum. Det kommer väl ett officiellt pressmeddelande snart. Spyker filar visst på ett sådant enligt en säker källa. :lecture:

        Vi får se vad det blir av. Våra gamla pärlor stannar ju inte bara för att Saabproduktionen står still men visst hade det varit bra om fabriken drog igång snarast. Modellutbudet ser ju bra ut så det kan bli ett uppsving.

        Min 9000 fick en ny styrenhet till ABS idag och Bilprovningen blev nöjd. Tog en minut att kolla och det innebär ett timpris på 12000 kr. Visst, man kan inte jämföra äpplen med päron.

        /B


        Bengt Åkesson
        bengt@akesson-motorsport.se
        Facebook

          april 11, 2011 at 10:50 #171706

          Hoppas att det löser sig så produktionen kommer igång snart. Det behövs lite lugn och ro samt positiva rubriker för att folk ska våga köpa bilarna. Sen får man hoppas att Saab kan hanka sig fram tills den nya 9-3 börjar säljas, det är bilen som ska rädda Saab!

            april 11, 2011 at 11:14 #171708

            Mycket riktigt Bengt.
            Borde inte skriva fel när man, som jag, även är flygintresserad.

            //A

              april 11, 2011 at 15:15 #171717

              Så läser man detta? Dock är det väl bara taget ur luften som det mesta som skrivs om Saab i dagens Sverige. Känns ju lite konstigt om man skulle börja sälja anläggningstillgångar som är borgen för EIB-lånet!

              http://www.svd.se/naringsliv/spyker-pa-vag-salja-saabegendomar_6081071.svd

              Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
              Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
              Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
              Saab 9-3 Vector SC ´09

              Skämsbil:
              Audi A6 Avant

              Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

                april 12, 2011 at 14:06 #171768

                Hellre en entusiastisk ryss än en ointresserad amerikan! :applause:

                  april 12, 2011 at 18:20 #171783

                  Företag som säljer sina hus till en husförvaltare är väl ett ganska vanligt tilltag.

                    april 12, 2011 at 18:24 #171785

                    Inte bara företag. Försvaret hyr sina byggnader.

                    /B


                    Bengt Åkesson
                    bengt@akesson-motorsport.se
                    Facebook

                      april 12, 2011 at 19:15 #171788
                      Bengt Akesson wrote:
                      Inte bara företag. Försvaret hyr sina byggnader.

                      /B

                      Jag misstänkte nog det.

                      Men faktum kvarstår, Saab håller på med något konstigt.
                      Jag kan förstå att det blev lite snävt med pengarna när man missade säljmålet, men det verkar ju som om man blivit överraskade av ett plötsligt pengastopp.
                      Har man haft någon oväntad utgift nyligen?

                      Den här “tsunamin” av dålig nyheter blir svår att skaka av sig.
                      Det börjar bli svårt att försvara Saab på AMS och Teknikens Värld. Di.se ska man inte ens titta på om man vill behålla sitt humör. Herrejä**ar vilka läskiga rednecks som skriver kommentarer där… 😮

                        april 12, 2011 at 20:05 #171792

                        Det sägs att detta eg är standard i branschen, att biltillverkarna betalar allt för sent. När det gäller Saab är osäkerheten större, och nån fick kalla fötter. Mediadrevet gick igång, och fler fick kalla fötter. Och så blev det som det blev med indragna krediter…

                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.