Automatlåda BW 35

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Automatlåda BW 35

  • Detta ämne har 6 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2019-08-05 20:32 av Anonym.
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 4, 2019 kl. 11:20 #461878

      Hej
      Jag har en Saab 900 -80 med en automatlåda BW 35. Jag håller på att undersöka varför det slår till när jag lägger in backen det blir markant hårdare när lådan är varm. Har funderat på om det kan vara drivknutarna eller om det är i lådan.
      Mvh//Göran

        augusti 5, 2019 kl. 08:43 #461915

        Har en 99:a – 80 automat BW-35.
        Skulle gissa på lådan eftersom det ändras med arbetstemperaturen.
        Läste i verkstadshandboken och till min förvåning kunde man kontrollera och justera ganska mycket på dessa lådor.
        Har du boken?

        SAABoholic

        96 -64 grå trubbnos
        96 -73 blå
        95 -74 Indisk gul // Står på bakhjul & 2 pallbockar i garaget, riktar just en gammal krockskada.....
        96 -76 gul/beige
        96 GL Super -79 Alabastergul // Står och väntar på sin tur utanför garaget
        96 GL Super -79 Alabastergul // Min dagliga bil
        9-5 Linearsport Sp -03 manuell // Vintersläden
        9_3 TTID AERO -08 Metas favoritbil

        • Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av Mats Jedmo.
        • Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av Mats Jedmo.
          augusti 5, 2019 kl. 09:46 #461919

          Tack för svaret. Tyvärr har jag inte verkstadshandboken för lådan. var får man tag på den.

            augusti 5, 2019 kl. 10:29 #461920

            Jag TROR att det var den jag köpte via SAAB klubben på CD. Jag kollar i kväll när jag kommer hem. Om det var där jag läste så finns den via klubben för nån hundralapp eller så.

            SAABoholic

            96 -64 grå trubbnos
            96 -73 blå
            95 -74 Indisk gul // Står på bakhjul & 2 pallbockar i garaget, riktar just en gammal krockskada.....
            96 -76 gul/beige
            96 GL Super -79 Alabastergul // Står och väntar på sin tur utanför garaget
            96 GL Super -79 Alabastergul // Min dagliga bil
            9-5 Linearsport Sp -03 manuell // Vintersläden
            9_3 TTID AERO -08 Metas favoritbil

              augusti 5, 2019 kl. 18:08 #461933

              Jo nu är jag hemma och har tittat i min verkstadshandbok, jag har den på en CD skiva köpt genom klubben. En DVD till 900:an kostar 100:- plus porto eller om du vill spara in portot så kan man köpa en pdf och tanka hem den och då går det ju lite snabbare 🙂

              Jag tycker dock att du skall kolla med Anders så att automatlådans kapitel även ingår i 900:ans verkstadshandbok men det skulle jag tro i alla fall.

              Enklast når du honom samt info om vilka kataloger som finns via SAAB-klubbens webbsida, i menyn klickar du på reservdelar och sedan på verkstadshandböcker och reservdelskataloger i PDF-format på CD-skivor.

              // Mats

              SAABoholic

              96 -64 grå trubbnos
              96 -73 blå
              95 -74 Indisk gul // Står på bakhjul & 2 pallbockar i garaget, riktar just en gammal krockskada.....
              96 -76 gul/beige
              96 GL Super -79 Alabastergul // Står och väntar på sin tur utanför garaget
              96 GL Super -79 Alabastergul // Min dagliga bil
              9-5 Linearsport Sp -03 manuell // Vintersläden
              9_3 TTID AERO -08 Metas favoritbil

                augusti 5, 2019 kl. 20:25 #461950

                Tack så mycket för svaret.Jag ska ta kontakt med Anders

                Mvh//Göran

                  Anonym
                  augusti 5, 2019 kl. 20:32 #461951

                  Ett tips.

                  Lyft upp bilen på pallbockar –
                  ta en stor ”polygriptång” och håll den/lås på drivaxel.
                  Känn därefter på hjulet (fram/bak) om det finns evt glapp i drivknut.

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.