Aux Ng9-3 -05
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2019-01-10 12:31 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / NG9-3 / Aux Ng9-3 -05
Hej!
Håller på att byta fläktmotorn till kupéfläkten. Ett arbete som var överraskande enkelt på den här bilen.
När jag hade monterat löst diverse plaskåpor hittade jag tre lösa kablar.
En typisk antenkabel. Telefon? Den kabeln gick för sig från högra sidan.
Samt två kablar som följdes åt, en aux-kabel och en plat kontakt med 6st trådar. Kom från mitten.
Till saken hör att jag länge funderat på att montera aux-ingång till stereon samt handsfree.
Någon som vet vad detta är för kablar som ligger löst?
Är det idé att fixa aux när jag ändå rivit massor och kommer åt?
Jag köpte bilen begagnad med 3år och 7000mil på mätaren. Det är snart 10år sedan.
Aux kräver aktivering med tech2 + en kabel
Standard så sitter det en hona hona i mittfacket mellan framstolarna, under armstödet.
platt kontakt som typ denna?
https://webshop.saabparts.com/9-3-gen2/adapternat-handsfree1584
den finns på alla bilar som saknar inbyggd telefon från fabrik.
med den och en sats handsfree kit (saab parts webshop har detta) så kan du montera blutooth handsfree,
är lite olika om du har X eller Y paket redan (telefonförberedelse) om det sitter mikrofoner i taket MM
kan rekomendera denna tråden på STCS forum
http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/152683-Bl%C3%A5tands-handsfree-9-3-2005
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem