Avgassmällar 99 2,0 -72

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Avgassmällar 99 2,0 -72

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Avgassmällar 99 2,0 -72

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 8, 2014 at 20:19 #175412

      Jo vissa saker tar man ju för givet…. Men jag får nog kolla fler skruvar. när jag skulle kolla vilken tjocklek det var på skruvarna till v-kåpan, så var hälften lösa. Att det läckt olja är ju inte så konstigt…. Beställde packning av Janne ändå. Tänkte kolla ventilspel och fixa till finishen på kåpan….

        maj 9, 2014 at 11:37 #175420

        Ja, har man hittat så många lösa saker är det nog idé att fortsätta kolla… Provkörde en gång en 245:a åt en bekant som var spekulant på den. Hon var orolig över ett klonkande ljud. Visade sig att ALLA hjulmuttrar var lösa! 😮 Jag avrådde henne från att köpa bilen – vad mer hade den dåvarande ägaren missat om han inte ens hade dragit fast hjulen..? 😕

        96 V4 1975 ”Bollen”

          maj 12, 2014 at 19:53 #175513

          @patlon00 wrote:

          kollade stiften verkade vara ”nya” ngk BP6E S (rätt?). Det lite pinsamma är ju att jag inte kollat detta innan för de var inte åtdragna. Ett var helt löst och övriga inte ens så att tätningsbrickan tryckts till. Frågan är ju om det har haft någon betydelse…. Väntar på bättre väder sen ska det ut och gasas…..

          Provkört mer mellan skurarna… Mindre tickande från toppen och axar lätt vid 90….. Men det blev en sprucken kylarslang….. Men roligt är det så länge det varar….

        Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.