Avlasta remsepännaren för drivrem (B207)

Forum Modellspecifika forum NG9-3 Avlasta remsepännaren för drivrem (B207)

• Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2018-09-09 14:17 av .
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    M.Lindgren
    Deltagare

Jag gjorde en 12.000mila service på 9-3an, nu i helgen. Otroligt smäckt jobb.
    Vid byte av drivremmen så blev det dock lite problem. Att komma in emellan motor och sidobalk med en 3/8 spärr ville sig icke!
    Jag sökte runt lite och förutom specialverktyg 83 96 095, så var det att hissa motorn för att få lite mer marginal.
    Detta gjorde vi inte, men däremot pallade jag upp motorn för att kunna montera av motorfästet.
    Jag fann ett par hyls-adaptrar för ring/block-nycklar på Biltema. https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsverktyg/hylsor/adapterset-4-delar-2000019220
    Med 3/8 och 13-block så var det lätt komma åt och avlasta spännaren – ovanifrån.

Man gillar sin Saab lite mer när man kommer överrens.

900i 4d -91, 9-5 2.0t automat SC Linear -06, 9-5 2.3t automat SC Vector -08

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng