AZLAN, Saab 900 S 2,3

Forum Övrigt Projekt / Min bil AZLAN, Saab 900 S 2,3

• Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2012-05-25 18:11 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    saab92
    Deltagare

Blev helt plötsligt galet sugen på en 900ng, letade efter en turbo men fann ingen vettig så det blev en 2,3:a istället, lika nöjd med den 😀 Azlan heter den då den har AZL som reg.nr. Båda framfjädrarna var av så den var en riktig sleeper 😎 Var ett riktigt slit att få av fjäderbenen och såklart var fjäderskålarna sönderrostade men som tur var hade jag två fina fjäderben. Fick även byta hela bromsröret från framdörrarna och bakåt, renovera bromsoken bak och byta skivor+klotsar bak men sedan gled den egenom besiktningen så fint 🙂 Mycket småpill och även en del röst. Får se vad jag upptäcker vid en närmare titt 🙂

turbocab
    Deltagare

Få torde bli galet sugna på en ng900 ärligt talat, men denna ser ju riktigt fin ut! Lite motortvätt bara… Ganska skönt bottenvrid i dom där, vi hade en 2,3i 9000 i familjen länge som slet hårt, men monterad i den lättare (??) ng900 lär det ju flytta på sig rätt bra. Rätt ovanliga idag dom här skulle jag tro? Utöver viggen den enda ng900/9-3 modellen med Saabs goa 2,3 motor.

saab92
    Deltagare

Tack turbocab, den är ganska fin för att vara en ng900. Motortvätt ska bli snarast 🙂 Dom går bra som du säger men saknar kicken som blir när man kör om 😉 Jag vet inte om de är ovanliga men man ser ju många fler turbo och 2,0:or än 2,3:or så det är mycket möjligt 🙂 Men började att rota vid tankröret och fann en tråkig överraskning 🙁 Bilder kommer snart.

saab92
    Deltagare

Har problem med att ladda upp bilder men slänger upp den som gick, sommardäcken moterade på Azlan 🙂
    Eftersom det inte går att ladda upp kort så får jag berätta. Jag var och pillade uppe vid tankröret (Vilket jag aldrig skulle gjort 😉 och det blev många hål innan jag var klar, fick svetsa i innerskärmen och plåten runt tantkröret som sitter i karossen. Har även målat locket över tändstiften röd, blev mycket snyggare när det blev lite färg i motorrummet och så ser det mera ut som ett DI 😉 Återkommer med bilder när jag får det att funka igen.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng