Bensinpumpeproblem

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Bensinpumpeproblem

Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 1, 2002 kl. 14:25 #64894

      Är tändstiften blöta, tycks den ju få soppa; bra. Jag brukar göra rent stiften genom att lägga dom i en burk med lite bensin eller thinner en stund. T-sprit löser inte olja så bra, men det duger. Efter det brukar jag blåsa dom torra. Har du tillgång till tryckluft är det ju bra, annars får du använda ”grötintaget”! OK; har du gnista. Kolla sedan att tändkablarna sitter i rätt ordning. Det kan göras genom att lyfta på tändfördelarlocket och se hur rotorn står, när en kolv befinner sig i topp (använd någon form av sticka i tändstiftshålet). Rotorn ska då peka mot den kontakt i tändfördelarlocket som leder till stiftet för motsvarande cylinder.
      Om allt nu är korrekt borde den tända!
      Lycka till igen

    Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.