Bensinpumpeproblem
- Detta ämne har 15 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2002-08-01 14:25 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Bensinpumpeproblem
Är tändstiften blöta, tycks den ju få soppa; bra. Jag brukar göra rent stiften genom att lägga dom i en burk med lite bensin eller thinner en stund. T-sprit löser inte olja så bra, men det duger. Efter det brukar jag blåsa dom torra. Har du tillgång till tryckluft är det ju bra, annars får du använda ”grötintaget”! OK; har du gnista. Kolla sedan att tändkablarna sitter i rätt ordning. Det kan göras genom att lyfta på tändfördelarlocket och se hur rotorn står, när en kolv befinner sig i topp (använd någon form av sticka i tändstiftshålet). Rotorn ska då peka mot den kontakt i tändfördelarlocket som leder till stiftet för motsvarande cylinder.
Om allt nu är korrekt borde den tända!
Lycka till igen 
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem