besiktningsprotokoll

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / besiktningsprotokoll

  • Författare
    Inlägg
    • november 9, 2010 kl. 18:50 #24982

      hey hey, projekt bilen min har under någon tid givetvis varit besiktigad och ur det senaste besiktningsprotokollet läser jag detta 😮 😮 😮

      har inte själv besiktigat bilen någon gång så jag vet inte vad gubbarna på stationen säger om bilen…
      ska självfallet ringa sbp och reda ut det hela men tills dess.

      vad fan betyder detta?! någon som har någon ide?

      mvh

        november 9, 2010 kl. 19:05 #179518

        Dom kanske inte hittade nån chassinummer skylt. BTW min viinter T16 gck igenom med blankt papper idag!!! jipiiee!!!

          november 9, 2010 kl. 19:13 #179519

          funderade på de me…ja just de ja nu kommer jag ihåg när du sa de.förra ägaren ”påstod” att denna anmärkning fick han pga att bes mannen inte hittat chassie numret.sitter typ vid baksätet på tidigare modeller???då denna är my80

            november 9, 2010 kl. 19:28 #179521

            Verkar lite mysko då bilen en gång i tiden haft en större bes på G på SBP:

            MOTORTYP: SAAB B202 S1-1-85
            BROMSSYSTEM TYP: SAAB 900 M88
            T31A MOTORN UTBYTT
            T71E SKYDDSBUR 🙄

            Och chassienummert har dom jo t o m skrivet på bes lappen……

              november 9, 2010 kl. 19:55 #179532

              precis, lyckades innan reglerna ändrades besiktiga med skyddsbur.

              även en reggad med t16 motor och nyare chassiet.

              blev nog för mkt för stackarna 😉

                november 10, 2010 kl. 17:48 #179593

                @snurrbo wrote:

                precis, lyckades innan reglerna ändrades besiktiga med skyddsbur.

                även en reggad med t16 motor och nyare chassiet.

                blev nog för mkt för stackarna 😉

                Att regbesikta för skyddsbur är inge problem alls. 🙂

                  november 10, 2010 kl. 17:50 #179594

                  @bixprotman wrote:

                  @snurrbo wrote:

                  precis, lyckades innan reglerna ändrades besiktiga med skyddsbur.

                  även en reggad med t16 motor och nyare chassiet.

                  blev nog för mkt för stackarna 😉

                  Att regbesikta för skyddsbur är inge problem alls. 🙂

                  Precis. enda skillnaden som är är att koden numera är en annan…

                    november 11, 2010 kl. 18:59 #179327

                    o katten, hurr går en sån bes till?kollar dom svetsfogar ovs? min är omsvetsad någon gång riiiktigt dåligt…kanske får bli en ny

                      november 12, 2010 kl. 19:17 #179629

                      @snurrbo wrote:

                      o katten, hurr går en sån bes till?kollar dom svetsfogar ovs? min är omsvetsad någon gång riiiktigt dåligt…kanske får bli en ny

                      SPB kollar knappt något alls på svetsarna däremot så SBF synar dom väldig noga

                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.