Bra objekt SAAB 99 1970

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Bra objekt SAAB 99 1970

• Detta ämne har 33 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2015-05-24 23:49 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
  • Författare
    alfamats
    Deltagare

Har beslutat att sälja min Saab 99.Å det är med sorg i hjärta kan jag säga.Har alldeles för många bilar och känner mest för Italienarna.Bromsar renoverade för ngt år sedan.Nytt avgas från främre röret.Bilen har stått i en lada så ytrost förekommer på skivor och avgas.Har ny vindruta liggandes samt 3 nya orginal kromlister runt skärmkanter,tror det var 2 korta och 1 lång. list.Lite extra delar från nerplockad bil (se bild i lådor)plus en extra motor också.Den motorn gick som en dröm och var en utbytesmotor enl förra ägaren.
    Rosten som jag hittat ser ni på bilderna.En ny inre dörrplåt (klokkerholmen) finns även ngra skärmkanter..

Negativa saker då:Frostplugg under grenrör har rostat sönder.Har tidigare bytt de 2 övre pluggarna.Spränglisterna runt rutorna är korta då jag har tagit ngn cm som prov.Bakluckan har blåsor i lacken,själva lacken på bilen är inte mycket att hurra för den heller,men detta beror på hur petig man är.Gamla däck. PRIS 5000 :- / Mats 0738231744

Seså skynda er nu att inhandla en fantastiskt vacker frihjulande designklassiker av sixten Sason 🙂

DSCN7912

DSCN7914

DSCN7915

DSCN7917

DSCN7919

DSCN7920

DSCN7929

DSCN7931

DSCN7935

DSCN7939

DSCN7947

DSCN7948

Bilagor:
    alfamats
    Deltagare

DSCN7912

Bilagor:
    alfamats
    Deltagare

DSCN7914

DSCN7915

DSCN7917

Bilagor:
    alfamats
    Deltagare

DSCN7915

DSCN7919

DSCN7914

Bilagor:
    alfamats
    Deltagare

DSCN7920

DSCN7929

DSCN7931

DSCN7935

Bilagor:
    alfamats
    Deltagare

DSCN7947

DSCN7939

Bilagor:
    alfamats
    Deltagare

DSCN7947

Bilagor:
    alfamats
    Deltagare
    Jonatan
    Deltagare

Hej!

Det här känns som ett ganska intressant projekt. Var står bilen?

Mvh/
    Jonatan

alfamats
    Deltagare

Hej!

Det här känns som ett ganska intressant projekt. Var står bilen?

Mvh/
    Jonatan

Bilen står i Kristinehamn i Värmland /Mats

Jonatan
    Deltagare

Okej, då har jag en bit dit. Bor i Ljungby. Finns alla delar, så det rent teoretisk går att skruva ihop den och köra med den?

alfamats
    Deltagare

Okej, då har jag en bit dit. Bor i Ljungby. Finns alla delar, så det rent teoretisk går att skruva ihop den och köra med den?

Bilen är komplett.Hade funderingar på att bessa den när jag hade renoverat bromsarna,men det blev inte så.Frostpluggen måste bytas innan man kan köra med den.Tror att man ska nog tömma tanken och kolla över slangarna där, luktade skunk av bränslet så jag har kört på petflaska in och ut ur garaget.Annars så är tänddelar,bränslepump,förgasargummi och vxllådsolja bytt.Kommer inte ihåg om jag bytte motorolja också,tror det för jag fibblade med insats-oljefiltret så jag blev ilsken och köpte en oljefilteradapter så man kan använda ett vanligt skruvfilter nästa gång.Jag rekomenderar att läsa genom byggtråden för jag kan ha glömt ngt.Fokus har legat på italienarna de senaste åren.

alfamats
    Deltagare

Kan tänka mig att gå ner i pris om det kommer ngn Saabklubbsmedlem och köper bilen.Vill att den hamnar hos ngn seriös.Känns lite värdelöst att bara sälja den till vem som helst när jag har sparat den och snöt den framför en folkracenisse.Känns lite o-gjort annars 🙂

Jonatan
    Deltagare

Hej igen! Ursäkta för lite sent svar. Det dyker upp så många roliga projekt nu på våren. Har några småfrågor, den nya inre dörrplåten som ingår, är den till höger framdörr där rost finnes? Är den lackad?
    Sen undrar jag också i vilket skick inredningen är. Har du kanske till och med någon bild på den?

Jag är seriös och det sista jag vill är att detta ska bli ett folkraceprojekt! Bra av dig att försöka rädda bilen från detta tråkiga öde! 😉

Jo, just det! Visst är det 99:orna som brukar rosta i länkarmsinfästningarna, hur är de?

Mvh/
    Jonatan

alfamats
    Deltagare

Hej igen! Såg ingen rost i länkarmslagringarna när jag lagade de få hål som fanns i golvet. Det jag kan se är att det är lagat tidigare (bra gjort) på bakre infästningen till stagen som går från bakaxeln till bakre delen av hjulhusen bak. Plåten till dörren är bara lackad med en skyddsfärg orginal.Lite extraplåt skickar jag med också,det blev över från en 99 cc som jag renoverade.

DSCN7979

DSCN7951

Bilagor:
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng