Bränsle tanksmätare
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2012-10-12 06:45 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Bränsle tanksmätare
Min mätare uppför sig exakt på samma sätt. Varningslampan fungerar utmärkt men visaren åker ibland upp på fulltank och blir kvar där under ett flertal liters körning. Ett klassiskt problem hos gamla bilar av olika fabrikat. Jag har inte brytt mig om att åtgärda felet men är övertygad om att det är oxid på reostaten/motståndstråden eller glapp hos släpskon. Inte alls konstigt efter 20-40 års skvalpande… Saabarna har ingen dämpkolv vad jag minns, det är inte ovanligt att skräp/rostflagor fastnar i en sådan.
Så här såg mätaren ut i min Kähty:
Blev bra mycket bättre efter en ordentlig rengöring.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem