Bromscylindrar 93
Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / Bromscylindrar 93
Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / Bromscylindrar 93
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2002-06-19 13:46 av Morten S..
-
FörfattareInlägg
-
juni 13, 2002 at 23:00 #8656
Hej
Jag har hört att bromcylindrarna på 93:an
är samma som i vissa engelska bilar.
Samt att dessa skall finnas att köpa nytillverkade i england eller australien.
Är det någon känner till något om detta ?MVH Christer Sköld :confused:
En annan reflektion jag haft när det gäller saabfolk och bromsdelar är att allt ska vara gratis mer eller mindre……
Bromscylindrar som figurerar i landet brukar vara relativt billiga då folk i allmänhet inte vet vad det kostar i tex england. Cylindrar i gjutjärn finns pirat över disk hos kunnigt folk men de i aluminium beställer man knappast bara hem utan de är mycket svårare.
Bromsdelar och i synnerhet Lockheed börjar bli extremt dyrt i england så jag säger bara att var rädd om det ni har och byt inte bara för bytandets skull.
/Stefanjuni 16, 2002 at 23:30 #64520Hej igen
Delar mer eller mindre gratis Hmmmmm.
OK det är väl en av orsakerna till att så många kan hålla på med dessa bilar just för att delarna är överkomliga i pris.
Men o andra sidan verkar det som en del har som hobby att samla delar, för att se ungefär som frimärken hur värdet ökar.
Det är väl bättre att dessa sitter på en bil som körs.
Vad menas med extremt dyra i England, kan en få några exempel ??
Nu har jag fått tips av hyggliga saabfolk så jag behöver väl inte skicka från “down under”.
Frågan från början var att få reda på vilka olika bilmärken som använde samma bromcylindrar,lika mycket för att just veta detta som att kunna hitta ett par.
Tex brytarspetsar till GT750 passar 356 Porsche,
nummerplåtbelysning 93 skall passa Messersmith ?
MVH C.SköldHej! Jag menade ju inte att saab folket i allmänhet är snåla på nåt vis utan att bromdelar kanske generellt är lite för billigt i sverige. Hittar man en cylinder för en tvåhundring en gång och nästa gång blir tvungen att importera en för en sådär 65 pund stycket (ca 1000kr) så förstår du säkert reaktionen den gången……..
Naturligtvis är det bra att det är billigt men många kanske inte vet vad det kostar så att säga, man kanske är lite bortskämd med en relativt bra tillgång än sålänge?
/ StefanBromsesylindrene til 93 1959-60 og 96 -1960-1961
(da med aliminiumshus) satt også på MG. Tror det er MG-TD. Bremsesylindrene for og etter fantes på andre engelse merker. Mørris og Austin bl.a.
Bremsespesialister med lang “fartstid” har ofte noen som har dette i hodet. eks. Clutch og Brems i Oslo.Ett annet eksempel på deler som går omhverandre er
luftfilter til kortfront. Opel Rekord 2100 Diesel (-> ’74) har filter som passer!!Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.Today I have:
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2009 9-3 SC tid -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.