Brostugan…!?

Forum / Övrigt / Allmänt / Brostugan…!?

  • Författare
    Inlägg
    • juni 12, 2007 kl. 09:00 #16182

      Påannonseringen av Fikaträffar i Stockholm har legat lite på is… (Hur otroligt det än låter i den här värmen)
      Vi har försökt att hitta ett annat ställe än Brostugan, eftersom det är sådana fruktansvärda köer ut mot Ekerö på eftermidda’n.
      Tyvärr har vi ännu inte hittat något bra fik som uppfyller kraven: lättillgängligt för flertalet som vill komma samt plats för minst ett 20-tal bilar.

      Mitt förslag är dock att vi fortsätter att träffas på Brostugan tills vidare.
      Det vore ju himmla synd om det inte blir några träffar alls!!!
      Om man åker dit till 19 istället för 18 så har köerna lugnat sig lite och efter midsommar brukar det var rätt OK att ta sig fram.
      Ser fram emot en sammankomst nästa vecka (jag jobbar ikväll, men det kanske finns andra som är sugna på en fika redan idag?).
      Tacksam för kommentarer.

      Förslag på annat ställe som uppfyller våra behov mottages gärna.

      Soliga Saabhälsningar Gerda

        juni 12, 2007 kl. 09:09 #107737

        Problemet har väl knappast varit brist på förslag.
        Brostugan vid 19 låter som ett bra förslag för mig. Passar bättre med min arbetstid och köerna borde vara överkomliga då. Någon som kommer idag?

          juni 12, 2007 kl. 10:40 #107743

          Jag pratade med en del folk nere i Trollhättan nu i helgen och det är ju köerna som folk tycker är jobbiga. Köer blir det ju till vilket ställe vi än väljer så det handlar ju mycket riktigt om vilken tid vi väljer. Nu på sommaren så är det väl inget problem att köra dit lite senare när det är ljust länge.

          Brostugan kl. 19 är tycker jag är helt ok. Vi kan väl prova from nästa vecka. Det viktigaste trots allt är att vi kommer fram till ett gemensamt ställe.

          Det vore bra med lite fler synpunkter i frågan. 🙂

            juni 12, 2007 kl. 11:23 #107747

            Jag föreslog Villa Albastro. Borde inte vara riktigt lika köigt (möjligen från akallahållet).

              juni 12, 2007 kl. 12:33 #107750

              Det skulle vara extra trevligt med ett ställe där man inte måste betala över 70:- för en kopp kaffe och en macka.

              Jag tog en funderare och kom på det här stället.

              http://www.aos.se/Profil.aspx?EntityID=861254

              *Det ligger mitt i stan
              *Det går att komma dit från fyra håll.
              *Det är billigt.
              *Det ligger på vattnet i/vid Mälaren.
              *Det finns nästan alltid parkering mittemot. (Det här är ett av dom hemliga parkeringsställena jag har i Stockholm)
              *Det är en ganska skön blandning av folk som hänger där.

              Problemet är att det kanske inte går att parkera alla tillsammans men det blir svårt vart man än vänder sig inne i stan.

                juni 13, 2007 kl. 19:31 #107819

                Igår va vi ett gäng saabioter som av en ren slump hamnade på långholmen vid det lilla fiket/kiosken alldeles vid brofästet.
                Trots att ägaren tänkt gå hem för dagen öppnade han igen o laddade korvgrytan, kaffehurran och plockade ut bord och stolar igen.
                Vi köpte kaffe, baguette med ost/skinka, två varmkorvar till det eminenta priset av 65:-
                😀

                Efter en trevlig stund i samkväm om allt och ingentig beslutades att om det inte spöregnar nästa tisdag så ses vi där igen med start kl 18-18,30.

                Då detta är ett utefik så spelar så klart vädret roll. 😎
                Parkeringsytorna är relativt goda och kan eventuellt bli bättre eftersom ägaren kan tänka sig att försöka ordna mer plats hos båtklubben på tomten bredvid.
                Vi kom dit lite efter 18,00 utan några större köproblem, och det där med tullar är ju inte aktuellt ännu. När detta startar är det ju bara att sikta på en lite senare tid.

                Hoppas att fler vill prova och möta upp på tisdag ute på longholmen, och skulle vädret spela oss ett spratt så kanske ”kaparns” tips är användbart. Södermälarstrand hittar de flesta till och ut över bron till fängelset (inte varvet).

                  juni 13, 2007 kl. 20:31 #107823

                  Det gäller väl framför allt att hitta ett ställe dit det kommer så många som möjligt.

                  Vi har ju ett antal alternativ nu att välja på, Brostugan, Långholmen, Röda båten och Villa Albastro. Jag skapar en ny tråd där vi kan undersöka intresset genom att rösta (demokratiskt värre 🙂 )

                    juni 15, 2007 kl. 12:22 #107927
                    Wendan wrote:
                    Igår va vi ett gäng saabioter som av en ren slump hamnade på långholmen vid det lilla fiket/kiosken alldeles vid brofästet.
                    Trots att ägaren tänkt gå hem för dagen öppnade han igen o laddade korvgrytan, kaffehurran och plockade ut bord och stolar igen.
                    Vi köpte kaffe, baguette med ost/skinka, två varmkorvar till det eminenta priset av 65:-
                    😀

                    Efter en trevlig stund i samkväm om allt och ingentig beslutades att om det inte spöregnar nästa tisdag så ses vi där igen med start kl 18-18,30.

                    Då detta är ett utefik så spelar så klart vädret roll. 😎
                    Parkeringsytorna är relativt goda och kan eventuellt bli bättre eftersom ägaren kan tänka sig att försöka ordna mer plats hos båtklubben på tomten bredvid.
                    Vi kom dit lite efter 18,00 utan några större köproblem, och det där med tullar är ju inte aktuellt ännu. När detta startar är det ju bara att sikta på en lite senare tid.

                    Hoppas att fler vill prova och möta upp på tisdag ute på longholmen, och skulle vädret spela oss ett spratt så kanske ”kaparns” tips är användbart. Södermälarstrand hittar de flesta till och ut över bron till fängelset (inte varvet).

                    Kanon Wendan,

                    Låter helt perfekt med ett enkelt fik ute på Långholmen.

                    Räkna med mig & gula faran för korv å fika nu på tisdag ca 18:30-19:00 (den 19:e).

                    //Theo

                      juni 15, 2007 kl. 18:16 #107930

                      Hur kör man för att komma till fikastället på Långholmen? In på ön från den sidan som är öster om västerbron?

                        juni 16, 2007 kl. 08:18 #107947

                        Åk över Liljeholmsbron-Långholmsgatan mot Västerbron-sväng höger före Västerbron-vänster vid rödljuset och första höger, över bron till Långholmen.

                          juni 16, 2007 kl. 15:44 #107959
                          Anders Dahl wrote:
                          Åk över Liljeholmsbron-Långholmsgatan mot Västerbron-sväng höger före Västerbron-vänster vid rödljuset och första höger, över bron till Långholmen.

                          Okej, det är bron vid alstaviksvägen man ska över.. Sen då?

                            juni 16, 2007 kl. 17:38 #107960

                            Storstad = trafikinfarkt

                            Åk till Ulva kvarn på Tisdagar istället!!
                            Allt från 30-tal till dagens VRÅLÅK.
                            Den tiden ni sitter i trafikköer jämnar ut sig alla gånger
                            i jämförelse med tiden och distansen till Ulva ca 7mil från Sthlms city…

                            I stället för 5st päronhalvor är blandningen runt 70 fordon & plus!!
                            Fikamöjligheterna gör inte stämningen sämre heller!!

                            /JN

                              juni 16, 2007 kl. 17:53 #107961
                              Jonas N wrote:
                              Storstad = trafikinfarkt

                              Åk till Ulva kvarn på Tisdagar istället!!
                              Allt från 30-tal till dagens VRÅLÅK.
                              Den tiden ni sitter i trafikköer jämnar ut sig alla gånger
                              i jämförelse med tiden och distansen till Ulva ca 7mil från Sthlms city…

                              I stället för 5st päronhalvor är blandningen runt 70 fordon & plus!!
                              Fikamöjligheterna gör inte stämningen sämre heller!!

                              /JN

                              Så du menar alltså att man ska ta sig från södra sidan av stan till norra sidan för att åka till Ulva Kvarn en tisdagskväll utan att åka i köer? Med helikopter då?

                                juni 16, 2007 kl. 23:07 #107978

                                Vi brukar ju dyka upp på Ulva åtminstone någon gång per sommar, men frågan är vilket årtionde vi senast såg en uppsalabo på fikaträff här i stan???

                                Se inte detta som kritik utan en utmaning!

                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.