Brytare till bensinpump?

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Brytare till bensinpump?

Detta ämne innehåller 8 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-01-10 22:10.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15363

    pelleturbo
    Deltagare

    Var ute och körde med min 96a 64a idag,och efter 1mils körning dog bilen och jag kom fram till att bensinpumpen inte gick.Efter att jag knackat lite på den startade pumpen igen sen gick den som en klocka i ca 10mil.Finns det brytare att få tag på eller är det att byta hela pumpen som gäller?Säljer inte klubben bensinpumpar längre?

    #101624

    Försök att putsa brytarna på gamla EBoLa! Skruva av locket på pumpen och putsa försiktigt båda kontaktytorna med fin putsduk/smärgelduk. 🙂

    Var f.ö. ute och körde några mil med Piggy i torrt väder häromdagen. Hon har dubbla paralellkopplade SU-pumpar. Ett trick från tiden då blåröken låg tät i tävlinsspåren. Det blev en riktig ”nackvridare” så här års 😀

    Annars finns det ju moderna pumpar att tillgå idag.

    #101625

    stefan
    Deltagare

    jag har både brytare och komplett repsats hemma…..
    Lös brytarsats 180kr, Komplett repsats med ”allt” 530kr

    #101697

    pelleturbo
    Deltagare

    Har varit och putsat på dem sommaren 2005 så det är läge att byta eller renovera,vad ingår i din repsats med allt Stefan?

    #101718

    stefan
    Deltagare

    Det är SU originaldelar och det är i princip allt som går åt för en renovering, dvs, membran, fjädrar, ventiler, brytare och en massa småplock.
    Tar även hem nya SU pumpar med elektronisk styrning. Har inte priset i huvudet men runt 15-1600 eller vad det var. (Då slipper man brytarna helt)

    #101722

    stefan w
    Deltagare

    Hur är kapaciteten på nya SU jämfört med gamla SU?

    #101727

    stefan
    Deltagare

    Hur menar du då? Det är exakt likadan pump som Saab monterade. Samma tillverkare, reservdelar osv.
    Vill man ha SU pump med högre kapacitet så monterar man två eller så vecklar man upp plånboken och köper en färdig tandem pump.
    Den elektroniska tar jag för övrigt 1590 för.

    #101795

    stefan w
    Deltagare

    Jag undrade om det skiljde i kapacitet mellan en SU-pump från 60-talet och de nya elektroniska som du tar hem. Skall man trimma så bör man förbättra bränsletillförseln och då kan det vara trevligt att montera en ny och bättre pump som liknar originalet. Bara faktum att den är elektronisk betyder väl inte i sig att den ger mer, bara att den blir driftsäkrare?

    #101806

    stefan
    Deltagare

    Nej det skiljer ingenting i pumpdelen och den enda fördelen som du säger blir ju driftsäkerheten. Vill man ha SU och trimma så blir det som sagt två pumpar eller tandemvarianten.
    Men å andra sidan om man nu trimmar så kanske man inte är sådär jättekinkig med pumpvalet och då finns det ju betydligt modernare saker att välja bland. Har man däremot en konkör de sharm bentley eller en original Saab så kanske man väljer original look.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng