Brytarlöst!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 25, 2007 kl. 22:15 #16948

      Hej!

      Är det nån som vet vilka sladdar som ska sitta vart?
      3 sladdar brun svart och grön!

      Mvh /Anndree

        oktober 26, 2007 kl. 13:24 #113712

        Taget direkt ur huvudet (dvs utan att det går att verifiera där jag sitter just nu)

        Grön: +
        Svart: Styrsignal till tändmodul
        Brun: Jord

          oktober 26, 2007 kl. 17:48 #113730

          det går sladdar till tändmodulen redan..!?

          så vart ska den sitta? tändspole?

            oktober 26, 2007 kl. 20:10 #113737

            Hmm, just det ja. Det är omöjligt att svara på om man inte vet vilken typ av fördelare det är. Är det med hallgivare, optisk eller induktiv typ? Sitter det inbyggd tändmodul på fördelaren eller är den lös?

              oktober 26, 2007 kl. 23:59 #113741

              okej.. =) tändmodulen är lös….

                oktober 27, 2007 kl. 06:55 #113742

                Ok. Hur ser resten ut då? Vilken typ av brytarlös fördelare är det?

                  oktober 27, 2007 kl. 16:24 #113752

                  som en vanlig fördelare =) bosch tändmodul kan kolla vad det är för märke på fördelaren!

                    oktober 27, 2007 kl. 20:19 #113761

                    Gör det. Men lyft på locket till fördelaren också, så kan vi avgöra hur innanmätet ser ut, dvs om den är av induktiv- eller halltyp.

                      oktober 31, 2007 kl. 00:15 #113927

                      bosch nummer på modulen är 0 227 100111

                      nummret på fördelaren är 0237 304029 pgfu6

                      om det säger nån något!?

                      den är an induktivtyp.

                        november 1, 2007 kl. 07:44 #113981

                        Hittar inte rätt saker i katalogen. Till vilken bil och årsmodell hör fördelaren och vad ska du montera den på?

                          november 1, 2007 kl. 23:32 #113996

                          ingen aning… =/ köpte den på tradera!

                            november 2, 2007 kl. 08:54 #114003

                            Då blir det svårt att hjälpa dig med ett exakt svar, men jag håller kvar mitt första svar, förutom att man sätter spolens minussida till den svarta kabeln istället.

                            Lycka till!

                              november 2, 2007 kl. 10:17 #114007

                              ////nummret på fördelaren är 0237 304029 pgfu6////

                              Sexan(6) i slutet, är det cylinderantal, eller???
                              Min heter fyra.
                              Hur många `pinnar` har den induktiva givaren?

                              /m

                                november 2, 2007 kl. 11:28 #114015

                                fördelaren hör till en BMW528 och modulen är för en vanlig magnet pickup

                                  november 12, 2007 kl. 19:25 #114476

                                  okej! har monterat fördelaren och kopplat in den. och det verkar funka med sladdarna som du sa Dicst. tack! Men hur justerar man tändningen när det inte finns några brytare?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.