Brytarlöst ( Ignitor ) som lägger av ?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Brytarlöst ( Ignitor ) som lägger av ?

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-10-01 17:47.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4981

    perhaninge
    Deltagare

    Hej!

    Har monterat brytarlöst ( Ignitor ) på v4:an och den går underbart, i 5-10 minuter, sedan misständer den.
    Tips mottages tacksamt då jag har gnälliga grannar och har svårt att felsöka.

    #32380

    Jonas Åberg
    Moderator

    Rent spontant en tempgivare.
    Vad är det för system?

    #32410

    perhaninge
    Deltagare

    @jonas99 wrote:

    Rent spontant en tempgivare.
    Vad är det för system?

    Sorry Jonas, skrev inlägget när skallen var mer än rörig, har ändrat inlägget 😳
    Det handlar om brytarlöst system ( Ignitor ) som lägger av efter ca:10 min.

    #32426

    Jonas Åberg
    Moderator

    inte riktigt med på vad du menar, har du ett effekt steg så kan de flippa ur när det blir varmt de sitter tom monterat på en kylfläns.

    #32463

    rallysaaben
    Deltagare

    jag tycker det låter konstigt, ignitor består bara av en hallgivare och en + och en – kabel, och det känns som att endera så funkar hallgivaren hela tiden eller så funkar den inte alls, men man ska aldrig säga aldrig.
    Det är väldigt noga att man sätter de två kablarna rätt, annars bränner man upp hallgivaren, + kabeln till + på tändspolen och – till – på densamma, inget annat.
    Men det felet har du nog inte gjort för då hade du nog redan bränt upp givaren för länge sen.

    #32472

    stefan
    Deltagare

    det är väl fler än en som konstaterat att ignitor inte är nåt under av tillförlitlighet……….Det är inte bara en hallgivare då den lilla burken även innehåller ett effektsteg (antar jag)
    Det blir en smidig installation men den lever ett hårt liv om den går varmt.

    #33180

    perhaninge
    Deltagare

    @rallysaaben wrote:

    jag tycker det låter konstigt, ignitor består bara av en hallgivare och en + och en – kabel, och det känns som att endera så funkar hallgivaren hela tiden eller så funkar den inte alls, men man ska aldrig säga aldrig.
    Det är väldigt noga att man sätter de två kablarna rätt, annars bränner man upp hallgivaren, + kabeln till + på tändspolen och – till – på densamma, inget annat.
    Men det felet har du nog inte gjort för då hade du nog redan bränt upp givaren för länge sen.

    Har inte kopplat fel, ( det är dubbelkollat ), bilen gick dessutom under en vecka utan problem innan den ställdes in i garaget.
    När jag senare skulle ta ut den till våren så upptäckte jag att det strulade när jag körde runt kvarteret.
    Stefan: finns det andra alternativ ?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng