Hur bär man sig åt för att byta bromsskivorna fram. Trodde det var enkelt som de flesta bilar men inte. Har förstått att det första är att lossa hjulmuttern och den är naturligtvis fastrostad. Använde 1 M ledhantag som jag skarvade på med ett 2 M rör det som hände var att ledhantaget gick av. Någon som har någon erfarenhet
Centrumbulten är stukad i ett spår i drivknuten. Jag använder ett dragskaft med 3/4″ tapp som man får hoppa på. Då brukar den ge med sig.
Sedan ska allt pressas utåt alt slå från insidan där oket sitter och det sitter hårt.
Lycka till !
Är inte mutterpickare bäst på sådana muttrar?
Tack för svaren.
En följdfråga är centrummuttern vänster eller höger gängad, var får man tag på bromsskivor,hjullager och centrummuttern. Det verkar inte vara lätt att hitta, har sökt på nätet men inte hitta något
Hej!
Jag har en komplett höger hjulspindel med en användbar bromsskiva, dock inget bromsok. Om intresse finns kan den säljas för 200 kr.
Öved Clasén, 070-267 17 37
Den är vanligt högergängad.
Skivor kan nog vara lite svårt att få tag i.
Klubben kan ha mycket greijor
Muttern kan du dra dit igen efter lite justering, ska dras 320 nm om jag inte mins fel
Tack för svaren
Men just nu skulle jag vara intresserad nya bromsskivor,hjullager och centrummuttern. Även andra motordelar är av intresse