Byta grenrörspackning

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Byta grenrörspackning

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Byta grenrörspackning

  • Författare
    Inlägg
    • december 30, 2004 at 22:44 #11256

      Jo svårt att komma åt e de när man ska lossa grenröret från själva motorn…någon med tips?
      /david

        december 30, 2004 at 22:49 #78911

        ….och bilmodellen är……….?????

          december 30, 2004 at 23:48 #78912

          …i profilen är det ivf en Saab V4 96 -75…

            januari 1, 2005 at 22:46 #78913

            japp en v4 75:a. =)

              januari 3, 2005 at 19:53 #78914

              nja! känner igen problemet, nej det finns nog inga större genvägar för det här problemet tror jag faktiskt…. det är väll om man har ett ledat spärrskaft, hylsa 14 eller 15 är det om det är orginal, om det är biltema så varierar mutterstoleken

              arbetsföljd:
              1: skruva loss avgasrörens flänsmuttrar vid cylinderlocken
              2: lossa gummiupphängningen mitt under bilen
              3: tag bort mällanläggsbrickorna vid cylinderlocken håll reda på höger/vänster även fast dom är lika.
              4: släpp ner ljuddämparen på marken/golvet
              5: montera nya packningar och montera alla detaljer igen i motsatt ordning

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.