C3 mellanväxel?
- Detta ämne har 7 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2010-10-11 17:36 av fuling.
-
FörfattareInlägg
-
C1 är ju std
C2 ingår i sp1
C4 ingår i sp2
Men C3….. vad är det för mellanväxel?
Den höjer ju 1an och 2an mer än C2(sp1) fast mindre än C4(sp2).
Har den suttit monterad i någon originallåda eller var det ett alternativ till C2 på sp1 satsen?
Kommer den från 3vxl låda?
Passar en mellanväxel från 3vxl i en 4vxl?
Passar några drev från den 3 vxl lådan i en fyrväxlad? Och i.s.f. är det något som kan vara intressant att laborera med eller kan man använda alla 3växlade som bojsänken?
Har alla original-drevsatser haft samma utväxling i alla år, förutom slutväxeln?
Finns det nån som kan räta ut mina frågetecken?/Per
oktober 10, 2010 at 07:33 #163475I will try to answer your question, i think you are asking about the ‘drop’ gears. I don’t think it would be possible to fit these gears from a 3-speed box to a later box or with competition gears, the early gears, two-stroke and V4, had a different tooth angle, so early and late types will not mesh.
As far as i know C3 and C4 are special gears only.
C1 22-40
C2 25-41
C3 25-38
C4 27-38One of the things i’m wondering is if the c3 gear was part of any gear set or just sold as a seperat “drop gear” as you call it.
The c1 was std, the c2 was part of the sp.1 set, and the c4 was part of the sp.2…. but the c3???
Maybe it was sold as a modification to the sp1, to get a higher 1th and 2nd gear?oktober 10, 2010 at 20:44 #163498C1 and C2 are standard gears as far as i know, C3 is spec 1 and C4 is spec 2.
oktober 11, 2010 at 12:09 #163516OK, sorry for the confusion, i can see what you are asking for now. The C3 drop gears were part of the spec 1 gears, but they are a rare and unusual gear and not many were made.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.