Café slussvakten, Karlstad i morgon Torsdag 15/7 kl 1800.

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Café slussvakten, Karlstad i morgon Torsdag 15/7 kl 1800.

• Detta ämne har 18 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2004-08-23 10:38 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Lollo
    Deltagare

Hej.
    Jag och Dicst har lite planer att försöka få ihop en liten ”träff” den 15/7 på Café slussvakten i Karlstad.
    Kunde ju vara roligt att få träffa alla som är med här och skriver så man vet vilka man möter när man är ute.

Tycker att det vore skoj att visa vilka fina bilar det finns i Värmeland du sköna.
    Sprid detta även till de som inte har tillgång till denna fina sida.
    Hoppas vi ses den 15/7.

pelle s
    Deltagare

Bra initiativ!

Hoppas att många dyker upp.

Men jag förväntas vara i Stockholm då och städa ur min svärmors hus. :rolleyes:

Hoppas att fler saabar dyker upp på slussvakten under sommaren!

Pelle

Lollo
    Deltagare

Hej.
    Är det någon som KOmmer av er i Karlstads området?
    Vore roligt att veta, så vi inte blir själva ,eller hur Dick.

David Å
    Deltagare

Jag räknar med att komma, dock utan egen SAAB.

Dicst
    Deltagare

Jodå, jag har raggat lite gubbar. Får se hur det går. Vem f-sen är ”Mr X” och ”Alfamats” undrar man ju?? :confused: Ge er genast till känna så vi kan träffas!

walle
    Deltagare

jag kanske kommer med min 99 gle var det inte träff i västerås sammtidigt?? mvh niklas

Krister K
    Deltagare

Tänker du på 99-träffen Niklas så går väl den av stapeln den 24/7. Ska du till Västerås?

/Krister

walle
    Deltagare

ja kanske jag kommer till västerås dock är det 35 mil dit nån som vet hur det verkar om man kör över de 100 mil man får köra med en entusiast bil???(den försäckringen man har som kostar 480 kr om året här på saab klubben??)vill gärna visa upp bilen men måste man ta den på kärra då??? mvh niklas

alfamats
    Deltagare

Tjena ! Jag ska försöka att släpa mig dit .Men kommer inte i min rishög tror jag.Ska försöka ta med en kompis som också kör V4.Annars har jag en annan bil som jag kan ta,men den är av ett annat märke / Mats

Bengt Åkesson
    Deltagare

Citat:

Ursprungligen postat av turbo niklas:
    [qb] ja kanske jag kommer till västerås dock är det 35 mil dit nån som vet hur det verkar om man kör över de 100 mil man får köra med en entusiast bil???(den försäckringen man har som kostar 480 kr om året här på saab klubben??)vill gärna visa upp bilen men måste man ta den på kärra då??? mvh niklas [/qb]

Vaaa?? :confused:

Någon sådan begränsning har jag inte hittat i villkoren. http://www.forsakring.mhrf.se/

/B

walle
    Deltagare

jag läste ialla fall att man bara fick köra 100 mil om året med bilen om man tog entusiast försäckring rätta mig nån om jag har fel å vad gäller då om det inte är så???

Bengt Åkesson
    Deltagare

I villkoren står det under:

Hur fordonet får brukas

6. Fordonet ska ägas och brukas för personligt nöje i hobbysyfte och får således ej användas som bruksfordon. Någon begränsad körsträcka per försäkringsår tillämpas inte.

Klarare än så kan det väl knappast bli?

Villkoren i .pdf-format kan du ladda ner från: http://www.forsakring.mhrf.se/villkor-2004.pdf där det också står en massa annat matnyttigt.

/B

walle
    Deltagare

ok tack bengan fint att nån är på det klara med sånna grejor mvh niklas

Dicst
    Deltagare

Hallå!

Nu har vi nog fått ihop grunden till ett bra gäng som kommer att träffas vid Slussvakten i Karlstad nu på kommande torsdag, men ju fler desstå bättre.

Ni som kan komma, försök vara där så nära kl.18.00 som möjligt, annars tar jänkarna och trajorna upp alla bra platser om det är fint väder.

Låt oss dominera stort!
    /Dick.

David Å
    Deltagare

Precis som Dicst hade hoppats så dominerade SAABarna stort. Tack till alla som kom och gjorde denna ”träff” mycket lyckad.

Arrangemanget blev ordentligt pålyst i Radio Värmland (P4) vid lunchtid samma dag! En av träffsamordnarna blev uppringd av programledaren för evenemangstips i radion och pratade om SAAB i allmänhet och detta arrangemang i synnerhet. ”SAAB-inslaget” varade i ca fem minuter!

I och med denna ”träff” så har ett första steg mot en mer eller mindre organiserad Värmlandssektion tagits.

Stort tack till träffsamordnarna!

Bilder finner ni här:
    Café slussvakten, Karlstad – 040715
    (Fotograf: Dicst.)

Tyvärr fick jag inte plats med alla bilderna på min hemsida. En lösning på detta kommer. Är det tillåtet att använda ”Överför filer till Saabklubbens Anslagstavla” för detta ändamål?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng