Classic 900 aero-88 (Trubbnos+bus)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Classic 900 aero-88 (Trubbnos+bus)

• Författare

Så då är jag äntligen ägare av en äkta og900 aero efter att ägt ett antal t8 och t16.
      Bilen är en 88A dvs kat befriad och i bruksskick. Finns en ganska stor kombinerad lack och rostskada på höger bakskärm som kommer att fixas provisoriskt nu i vår. Annars så ser den helt ok ut och går fint i motor och låda, förutom att den är hög som ett hus i fram.

Jag kommer inte behålla bilen i orginalskick utan den kommer att användas flitigt på konbaneträffar (ska köra en konbanecup som går här uppe) och för banåka.

Det här har jag tänkt fixa inför säsongen 2008:

Riva ur skinninredningen (Sålt stolar o baksäte)
      2 st recaro från Golf gti (lite sitt komfort vill man ändå ha)
      Trubbnos konvertering (Utseendet fram t.o.m 1987 har allt utom stötfångare)
      Bilstein sport dämpare (inhandlat)
      Kilen fjädrar (inhandlat)
      Sportbroms kit inkl greenstuff belägg (inhandlat)
      Byta div bussningar (blir både PF bussningar och orginal bussningar)
      Portat grenrör m bort slipad egr klack (kvar att göra)
      Portat insug (kvar att göra)
      Röda spridare (kommer köra på E85)
      Lödd APC box (kvar att göra)
      3″ batt böj inkl resten av systemet (kvar att göra)
      Alu ic modell stor (inhandlat)
      Chip för e85
      16″ aero (sitter redan på bilen)

Och naturligtvis 15″ R däck på lm fälgar för banåkat 🙂 Ligger i garaget och väntar.

Blir nog mer saker som kommer att bytas.
      Bilder kommer när den förbannade kameran behagar fungera.

Tack o hej leverpastej…… 😀

//Niclas

februari 16, 2008 kl. 20:54 #118394

[size:17pt]Var är bilderna ?????[/size]

2x 92B -53 (Svart)
        95 -61 (Pärlgrå)
        99 -69 Custom (Vit)
        900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
        9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)
        9-5 Anniversary Edition, -07 (Ice Blue Metallic)
        9-3 Griffin -12 (Carbon Grey Metallic)

februari 16, 2008 kl. 21:16 #118396

kommer i morgon… 🙂

februari 18, 2008 kl. 16:17 #118450

Här kommer en bild på projektet

Mer bilder kommer komma så fort jag drar igång på allvar.

februari 18, 2008 kl. 18:22 #118460

Yttligare en 900 aero som ej får vara orginal med andra ord,Finns inte många kvar nu…..stolar från en golf………jösses.

februari 18, 2008 kl. 18:39 #118462

Visst är det så att det inte finns många kvar. Men det är upp till ägaren om denne sätter i andra stolar. Ömsesidig respekt för andras uppfattning och smak är ett bra recept för ett trivsamt forum. Det utesluter inte att man får/skall/bör hävda sin egen uppfattning. 🙂

/Martin ägare till T16 Aero 92

Aero16v wrote:
                Yttligare en 900 aero som ej får vara orginal med andra ord,Finns inte många kvar nu…..stolar från en golf………jösses.
                  februari 18, 2008 kl. 18:56 #118463
                  Aero16v wrote:

Och vad är det som inte får vara orginal förutom stolarna då? Eftersom bilen ska gå mycket på bana så är inte skinn stolarna det optimala, stolarna från gti mk2 passar både på gatan och bana. En ”ur”aero från 84:a har ”trubbnos” fronten och ser i mitt tycke bättre ut än den sluttande fronten (smaken är som baken), jag byter ut dom helt urkassa stötdämparna + bussningar som sitter på nu, bromsarna ska ändä bytas, byter bara APC box + LH box (dom som hör till bilen behålls), insug + grenrör kommer från en annan bil, orginal avgas sparas, all inredning förutom stolar och baksäte behålls intakt. Bilen kommer att användas till det den är byggd för och det är att köras, skulle det vara så att jag skulle vilja återställa den till ”orginal” skick så ska det kunna göras på några timmar (men det tror jag inte kommer at hända på länge iaf :smile:).

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.