DaleCarlia Saab Meeting 2013

Forum Lokalsektioner Norrlandssektionen DaleCarlia Saab Meeting 2013

• Detta ämne har 9 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2013-04-24 18:43 av .
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    saabo
    Deltagare

Då är det dags igen för tredje året i rad med en Vårträff i Dalarna, vi inbjuder alla vara med oavsett modell och skick. Den här gången blir det lördagen 20 april.
    Huvudsaken är att träffas och ha en trevlig dag. Så har det varit varje gång hittills. Förra året hade vi 50 år mellan äldsta och yngsta bil, det var en 2t och en NG9-5 Aero XWD V6, och vädret var på vår sida.

Programmet kommer innehålla flera nyheter och vi återkommer inom närmaste dagarna med det. Tills dess ber vi er reservera dagen i kalendern och hålla utkik efter uppdatering av tråden.
    Alla oavsett medlemskap och var man bor är välkomna och vi lägger även ut inbjudan till Turboklubben (STCS).

saabo
    Deltagare

Nu börjar programmet ta form. Priser kommer att delas ut i 4 kategorier (vilka kommer snart att presenteras). Vi räknar med samling i Borlänge vid 10 och därefter karavan till Falun runt klockan 12. Vore riktigt kul om vi blev ett stort gäng bilar som fyller ut vägen mellan Borlänge och Falun för att visa att Saabandan i allra högsta grad är levande! Prisutdelningen sker på Carlia Bil på eftermiddagen, som även står för priserna. Runt 14 räknar vi med gemensam avresa till ett café/restaurang i krokarna runt Falun. Det torde funka bäst för besökare både från Gävleborg och Mälardalen (vilket vi naturligtvis hoppas på blir många).

Ett spikat program kommer upp i slutet av den här veckan.

Magnus E
    Deltagare

Som det ser ut nu så kommer jag att dyka upp i en ng900 cab, hoppas på bra cabväder :CE

Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95

Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag är dyslektiker
    Magnus E

saabo
    Deltagare

Ja, samma tankar här. Förhoppningsvis blir det cabväder så att OG Cabben får komma ut ur vinteridet. 😎

saabo
    Deltagare

Nu är programmet spikat. Nu hoppas vi bara på att vädergudarna är på vår sida. 😉

benny900
    Deltagare

Verkar som det blir ännu större uppslutning i år och det ska bli kul träffa gamla och nya bekanta. Lite nyheter i programmet och priser från Carlia gör att det blir som tidigare år fast bättre.
    Väderprognoserna för lördagen den 21’a är än så länge på vår sida, även om man inte kan tro det när man tittar ut nu.

Jag har i alla fall gjort klar cabben för säsongen och den ska rulla på lördag. Då ska snön vara väck!

Hoppas på att få se många Saabar och få träffa likasinnade.

saabo
    Deltagare

Lördagen närmar sig. Ska bli riktigt kul!

För dom som kommer söderifrån (via Ludvika) finns möjlighet att haka på karavanen mot Borlänge vid rastplatsen som ligger utmed Långsjön (halvägs mellan Borlänge och Ludvika). Vi samlas där ca 09:30 och kör mot Borlänge 09:40 (i en förhoppningsvis lång rad av Saabar!).

anders j
    Deltagare

Hej!

Kan jag hoppas på att någon av er tar några foton och skriver ihop några rader till Bakrutan? Det behöver inte vara någon jätteartikel utan bara en vardaglig berättelse och så fixar jag till resten. Det är alltid kul för läsarna med material från nya träffar!

Lycka till!

masen
    Deltagare
    benny900
    Deltagare

Bra bilder Masen, och en bra träff var det

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng